بغض در گلو و اشک در چشم، حکایت جاماندگان حسینی

در روزهای منتهی به اربعین، همهمه های رفتن و جا ماندن، پای پیاده و دل شکسته بیشتر از هر زمان دیگر به گوش می‌رسد، بغض در گلو و اشک در چشم، حکایت جاماندگان حسینی است.

خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری

این روزها هوا هوای اربعینی است و همه مشتاق رفتن به کربلای معلی و حضور در مشایه، اسمش را قسمت بگذاریم یا هرچیز دیگر قسمت تعدادی هرسال رسیدن به کربلاست و قسمت تعداد زیادی حسرت و جاماندگی از این سفر شگفت‌انگیز که می‌تواند دلایلی داشته باشد، ممکن است فردی بیمارباشد، مادری فرزند کوچکی داشته باشد و حتی توان مالی‌اش وجود نداشته باشد اما پیش دل هر عذر و بهانه‌ای که بیاوری راضی نمی‌شود که دلتنگ نشود.

 

اربعین حسینی که می رسد، دلمان پر می کشد برای بین الحرمین؛ برای زیارت حرم سید الشهدا و قمر بنی هاشم (ع)، این روزها برای کسانی که طعم شیرین حضور در کربلای معلی در ایام اربعین را چشیده‌اند اما امسال جامانده از کاروان حسینی هستند، سخت‌تر است.

 

در روزهای منتهی به اربعین، همهمه های رفتن و جا ماندن، پای پیاده و دل شکسته بیشتر از هر زمان دیگر به گوش  می‌رسد، هرچه است حرف جاده است و قدم های عاشقی؛ انگار دل ها پا شده‌اند و اشک ها آب؛ تا خاک پای زائران حسینی را آکنده از شبنم زیارت کنند.

 

 

این روزها، بیت الاحزان هر کس شده تنهایی خودش؛ سرها در گریبان و اشک ها در تلالو؛ گویی گرد حسرت بر روی دل ها نشسته و سرخی خجلت بر روی گونه ها ریشه دوانده است.

 

سهم من از تقدير شد چشمان تر آقا
جامانده ام يك بار ديگر از سفر آقا

جا مانده ام این بار هم از خیل زوارت
شاید ندارد آه من دیگر اثر آقا

گفتند راه کربلا خیلی خطر دارد
اما ندیدم از حریمت امن تر آقا

بی شک هوای هر مسافر را خودت داری
از حال ما جاماندگان داری خبر آقا؟

عمري اسير نفسم و دربند اين دنيا
من را بخر من را بخر من را بخر آقا...

 

بغض در گلو و اشک در چشم، حکایت جاماندگان حسینی است، جا ماندن از مسیر عاشقی، جامانده‌ها، کیلومترها دورتر از مسیر پیاده روی از حسرت قدم زدن در مسیر عشق حسینی می گویند.

 

یوسف پیرغلام حسینی که فقط یک بار زائر حرم ابا عبدالله الحسین(ع) آن هم در روز اربعین حسینی شده است می‌گوید: اولین و آخرین باری که مشرف به عتبات عالیات شدم همان اربعین سال 98 بود.

 

وی با بیان اینکه حسرت یک زیارت دیگر بر دلم مانده است افزود: قطعا کسانی که برای اربعین به عتبات عالیات مشرف می‌شوند در سالهای بعد خونشان در جوش است تا دوباره این مسیر عاشقی را طی کنند.

 

این پیرغلام حسینی با اشاره به اینکه اربعین يعني حركت همه هستي به سمت يك نقطه گفت:  به اربعین و سفر پای پیاده به کربلا دلخوش بودیم و تصور نمی‌کردیم امسال هم اربعین بیاید ما در کربلا نباشیم.

 

 

امیرمحمد جوانی که تا کنون قسمتش نشده در مسیر عاشقی گام بردارد تصریح کرد: سلام بر توی ای حسین، سلام بر اربعینت، سلام بر زینب (س) خواهر صبورت، خوشبحال آنهایی که اربعین کربلا بودند و چه غوغایی است در دلهای ما که عاشق تو هستیم و نتوانسنیم بیاییم و حالا این اشکهاست که  سنگ صبور این دلهای بی قرار و شکسته ما شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سوگند به خدا ، حسین را فراموش نخواهیم کرد و عاشورا و اربعینش را سینه به سینه به نسل های آینده مان انتقال خواهیم داد.

 

حتی اگر جامانده از پیاده روی عشق به حسین باشی و چشمت به حرم و صحن و سرای مطهرش نیفتد، با چشم دل می توانی زائر آن دیار باشی. اما این پایان ماجرای عاشقان حسین نیست؛ عاشق حسینی از کوچکترین روزنه ها هم برای رسیدن به معشوق استفاده می کند؛ حتی با یک سلام از راه دور، قلبش را به امام حسین (ع) پیوند می زند و دل به دل زائرانش می سپارد

 

کد خبر 1213998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha