تلاش داریم از دریچه هنر مروج فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی باشیم

جوادی با بیان‌اینکه تلاش داریم از دریچه هنر مروج فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی باشیم، گفت: اشکواره فرهنگی هنری برای تحقق این مهم در هفت بخش شامل رسانه، تئاترخیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه تدارک دیده شد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسین جوادی» امروز (۱۷شهریور) در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران ضمن تسلیت به مناسبت ایام اقامه عزای اربعین حسینی با بیان اینکه گستره شورای فرهنگ عمومی وسیع است و باید کارهای بزرگی در حوزه فرهنگ ذیل این شورا محقق شود، اظهار کرد: بسیاری از اقدامات و مصوبات در مرکز تصمیم گیری می شود و باقی شوراها در شهرستان ها باید این اقدامات مصوبات را لازم الاجرا بدانند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری اشکواره فرهنگی هنری در رابطه با جریان قیام عاشورا و شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: دبیرخانه این اشکواره در هفت بخش شامل رسانه، تئاترخیابانی، سرود و نقالی،  عکس، شعر  و داستان کوتاه جمع آوری آثار خواهد داشت. 

 

وی با بیان‌اینکه تلاش داریم از دریچه هنر مروج فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی باشیم، افزود: این اشکواره تاکنون چهار دوره در شهرستان آمل برگزارشد. 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها اثر گذار تر خواهد بود. 

 


وی با بیان اینکه هدف اشکواره جریان سازی هنری فرهنگ عاشوراست، عنوان کرد: با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان در چهار دوره گذشته به جرات میتوان آن را جز رویدادهای بزرگ فرهنگی مذهبی شمال کشور دانست.

 

جوادی اظهار  امیدواری کرد با حمایت‌های دستگاه های اجرایی استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی مازندران این رویداد در تقویم فرهنگی استان مازندران جانمایی و برگزاری آن دائمی شود .
 

کد خبر 1214008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha