تلاش داریم امسال هیچ مدرسه ای بدون آموزگار نباشد/ادامه تحصیل بیش از ۵۳۶هزار دانش آموز مازندرانی از اول مهر

کمالی با بیان اینکه امسال ۵۳۶هزار و ۹۷۷ نفر دانش آموز مازندرانی در ۱۷هزار و ۹۸۳کلاس درس ادامه تحصیل خواهند داشت، گفت: زنگ نمادین بازگشایی مدارس استان ۲مهرماه سال‌جاری نواخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسین کمالی» امروز (۱۷شهریور) در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران به بازگشایی مدارس بعد از حدود ۲سال تعطیلی درپی همه گیری کرونا اشاره و اظهار کرد: براساس سند تحول تلاش داریم انسان هایی مومن، جهادی، عالم و... تربیت کنیم.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه هرکدام به نوعی با دستگاه تعلیم و تربیت در ارتباط هستند و نگاه ها به سمت عملکرد این دستگاه می باشد، ادامه داد: جلسات متعددی با متولیان امر آموزش و پرورش استان برای بازگشایی درست و به موقع مدارس برگزار شد. 

 

کمالی با بیان اینکه فعالیت های آموزش و پرورش درقالب پروژه مهر تعریف شده است، گفت: در این پروژه شش کارگروه تعریف شده است. 

 

وی کارگروه ساماندهی نیروی انسانی را از جمله کارگروه ها ی مهم دانست و افزود: تلاش داریم امسال هیچ مدرسه ای بدون آموزگار نباشد. 

 

کمالی به مشکل جذب و انتقال معلمان در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: راه ورود به آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان می گذرد اما این سیاست به درستی در استان اعمال نشده و اکنون معلمان که برای جذب به غرب استان مراجعه کردند تقاضای انتقال به شهرهای محل سکونت خود دارند تلاش داریم رضایتمندی نسبی محقق شود. 

 

وی با بیان اینکه زنگ نمادین بازگشایی مدارس استان ۲مهرماه سال‌جاری نواخته می شود، بیان کرد: امسال ۵۳۶هزار و ۹۷۷ نفر دانش آموز در مدارس استان ادامه تحصیل خواهند داشت. ۲۰درصد از این دانش آموزان در مدارس غیر دولتی درس می خوانند. 

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: تاکنون ۵۱۰هزار و ۳۶۱نفر از دانش آموزان استان ثبت نام نهایی شده اند.

 

کمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش تلاش دارد اولیا در همه فرآیند تعلیم و تربیت کمک کار این دستگاه باشند، گفت: کارگروه تبلیغ و تبیین نیز فعال است. 

 

وی با بیان ۱۷هزار و ۹۸۳کلاس درس در استان داریم، ادامه داد: در ثبت سفارش برای دریافت کتب تحصیلی در کشور رتبه اول را داریم. 

 

کمالی بابیان ۳۵۳هنرستان کارو دانش و فنی و حرفه ای  در استان فعال است،  افزود: ۳۴هزار و ۳۰۰نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید در مدارس استان خدمت خواهند کرد و کمبود ۸۲هزار و ۵۰۰ساعت کمبود نیروی انسانی نیز درحال مرتفع شدن است.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش  و پرورش در بحث سرویس های بهداشتی با مشکل مواجه است، ادامه داد : ایجاد لوله کشی برای صابون مایع و آبخوری مدارس مورد انتظار است.

 

وی یادآورشد: براساس آئین نامه بهداشت محیط مدارس در سه هزار و ۷۰۵مدرسه دولتی استان، ۷۳۸ چشمه توالت مدارس، ۳۰۳لوله کشی صابون مایع، ۸۰۵روشویی‌ و ۴۱۶آبخوری مجزا نیاز است که امید می رود با همراهی دستگاه ها و خیرین این نیازهای بهداشتی مدارس برای حفظ سلامت دانش آموزان مرتفع شود.

 

 

کد خبر 1214018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha