لزوم اتخاذ راهکارهای حقوقی، اجرایی و مالی برای احیای کارخانه «آی تی» در شیراز

حجت الاسلام منتظری گفت: تعطیلی ۱۶ ساله کارخانه «آی تی» جز زیان طرفین و افزایش مطالبات نتیجه دیگری نداشته و به راهکارهای حقوقی، اجرایی و مالی برای احیای این کارخانه نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری»، امروز (پنج شنبه 17 شهریور) در جمع اعضای کارگروه صیانت از حقوق عامه دادگستری و اعضای کمیسیون صنعت استان فارس گفت: تعطیلی 16 ساله کارخانه «آی تی» جز زیان طرفین و افزایش مطالبات نتیجه دیگری نداشته و به راهکارهای حقوقی، اجرایی و مالی برای احیای این کارخانه نیاز است.

دادستان کل کشور افزود: هر تصمیمی در خصوص این کارخانه باید با در نظر گرفتن منافع اش عبور از این مشکلات و بازگرداندن کارخانه به چرخه تولید به همت و تعامل طرفین و حمایت نهادهای مربوطه بستگی دارد و با ورود جدی استانداری و مجموعه قضائی فارس در این خصوص شاهد تسریع روند پیگیری اقدامات هستیم.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی باید حقوق کارگران، طلبکاران، عوارض عمومی، سرمایه گذاران و سهامداران خُرد و کلان را در مورد کارخانه «ای تی» در شیراز مد نظر قرار دهد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: امیدواریم با رفع مشکلات مقدماتی اجرایی و حقوقی شاهد تعیین تکلیف این کارخانه تا پایان امسال باشیم و در صورت اتخاذ تصمیم نهایی برای واگذاری این کارخانه، اهلیت و صلاحیت خریدار و برنامه زمان بندی شده برای احیا، تحت نظارت دستگاه قضایی و اداره کل بازرسی استان فارس خواهد بود.

وی تصریح کرد: مطالبات بانک ها هم باید در چارچوب قانون و رای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور محاسبه شود.

خاطر نشان می شود، در نهمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان فارس که به ریاست دادستان کل کشور برگزار شد آخرین وضعیت کارخانه مخابرات راه دور ایران (آی تی) بررسی شد.

کد خبر 1214022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha