اجرای ۴۵۰ برنامه ترافیکی برای دوره ابتدایی توسط شهرداری شیراز

اسدی گفت: شهرداری شیراز ۱۸ تابلو برای شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد و ۴۵۰ برنامه ترافیکی با اجرای برنامه های متنوع در دوره ابتدایی در شیراز پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «محمدحسن اسدی»، در نشست مشترک شهرداران مناطق شیراز و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش فارس و شهر شیراز گفت: توجه شهرداری شیراز به آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه حائز اهمیت در جامعه ضروری است.

شهردار شیراز افزود: رسیدگی به موضوعات فرهنگی و اجتماعی از وظایف اصلی شهرداری است و توجه به این حوزه در تربیت شهروند مسئولیت پذیر نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: مسائل آموزشی و فرهنگی عمیق و ریشه ای هستند و برای رسیدگی به آنها به کمک تمام دستگاه ها و برنامه بلند مدت نیاز دارد و معتقدم که در تفاهم ‌نامه شهرداری شیراز با آموزش و پرورش فارس باید بر آموزش فرهنگ شهروندی و  ترافیکی تاکید ویژه شود.

شهردار شیراز اعلام کرد: دانش آموزان شیراز در آغاز سال تحصیلی از ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رایگان بهره مند خواهند شد و برای اختصاص زمین مناسب با کاربری های آموزشی در تمام نقاط شیراز با هدف اجرای عدالت آموزشی پیگیری خواهیم کرد.

اسدی با اشاره به آغاز طرح فرهنگ سازی ایمنی مدارس گفت: در این طرح حداقل ۱۸ تابلو برای شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش قرارداده خواهد شد و ۴۵۰ برنامه ترافیکی با اجرای برنامه های متنوع در دوره ابتدایی در شیراز پیش بینی شده است و ۴۰۰ نفر یاورشورا و همیار فرهنگی شهرداری شیراز در محدوده ترافیکی مدارس برای شروع سال تحصیلی فعالیت خواهند کرد.

شهردار شیراز تاکید کرد: شهرداری شیراز به موضوع بازگشایی مدارس به عنوان یک مسئله اداری نگاه نمی کند بلکه آن را یک رویداد مهم فرهنگی پس از 2 سال تعطیلی کرونا می داند و از تمام ظرفیت خود برای شروع یک سال تحصیلی جدید خوب استفاده می کند.

کد خبر 1214040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha