مناطق محروم چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه ویژه ای است

حجت‌الاسلام نکونام گفت: مناطق محروم و دورافتاده استان نه تنها از نظر زیر ساخت‌هایی نظیر راه مواصلاتی بلکه از نظر زیرساخت های فرهنگی و ارتباطی نیازمند توجه ویژه ای است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (پنجشنبه ۱۷ شهریور) در نشست شورای اداری این استان که با حضور رئیس حوزه‌های علمیه کشور در محل دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای اخیر توفیق حضور در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ به‌ویژه روستاهای بدون جاده را داشتم و در این سفر چند روزه و دیدار با مردم مشخص شد که این افراد از بسیاری از امکانات عادی نیز بی بهره هستند و از آنجا که در این مناطق ارتباط مخابراتی وجود ندارد بسیاری از این خانوارها از بسیاری از امور بی اطلاع هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ۳۵ روستا در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل این استان جاده ندارد، تصریح کرد: باید برای این مناطق که راه مال رو و سخت گذر دارند امکانات و زیرساخت جاده ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام نکونام ارتقای فرهنگ را نیازمند توسعه زیرساخت‌هایی مانند جاده، بهداشت و رسانه‌های گروهی دانست و افزود: ندانستن برخی امور فرهنگی ضعف مردم آن منطقه نیست و علت آن کوتاهی ما مسئولان است.

 

امام‌جمعه شهرکرد، دغدغه اصلی مردم این مناطق را نبود جاده به علت مخالفت منابع طبیعی و آبخیزداری با قطع درختان اعلام کرد و گفت: بر اساس صحبت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در روز گذشته مجوز احداث ۲ کیلومتر مسیر در این مناطق صادر شده است.

 

حجت‌الاسلام نکونام نبود جاده را عامل قطع درختان جنگل‌ها برای سوخت طبیعی و ساخت مسکن دانست و یادآور شد: احداث جاده در این مناطق از قطع درختان جلوگیری می‌کند و باعث حفظ بیشتر منابع طبیعی و افزایش فعالیت ‌های فرهنگی می شود.

 

کد خبر 1214064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha