تلفیق هنر و قرآن برای انتقال پیام این کتاب آسمانی لازم است

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به راهکارها و روش های انتقال پیام قرآن در فرهنگ عمومی گفت: تلفیق هنر با آموزه ها و توصیه های این کتاب آسمانی گامی بزرگ در توسعه پیام های آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام ناصر رفیعی روز پنجشنبه( 17 مردادماه) در پیامی به نخستین همایش «شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن در فرهنگ عمومی« در محل سالن اهل البیت(ع) اصفهان به راه و روش بهره گیری از معارف قرآن در فرهنگ عمومی پرداخت و اظهارداشت: توصیه های قرآنی باید جایگزین ضرب المثل های نادرست جامعه بشود تا در بین مردم نهادینه و ترویج یابد.

 

پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی از ضرب الثمل ها مثل «سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند« با فرهنگ قرآنی ناسازگار بوده چرا که ما نسبت به دغدغه ها و نیازهای جامعه باید احساس مسئولیت داشته باشیم.

 

وی یادآورشد: حذف چنین ضرب المثل هایی و ترویج توصیه های قرآنی در زندگی و فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شده و تفکر و نگرش غلط رخت می بندد.

حجت الاسلام رفیعی پاسخگویی به شبهات بر اساس قرآن را گامی موثر در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیان کرد و اذعان داشت: این اقدام توسط ائمه معصومین(ع) انجام می شد که نیاز به افزایش مطالعه و بررسی آیات توسط آحاد جامعه و تخصصی توسط مردم است.

 

وی آشنایی با قرآن و درک آیات آن را جز نخستین گام های مورد نیاز در ترویج معارف آن در فرهنگ عمومی بیان کرد و خاطرنشان ساخت: برخی از طلاب به دلیل عدم آشنایی کامل با زبان عربی و تجهیز به معارف آن دچار مشکل شده و در برخورد با وهابیون پاسخی ندارند.

 

استاد حوزه علمیه بهره گیری از هنر در انتقال پیام را ضروری خواند و اذعان داشت: تولیدات چند رسانه ای و ساخت فیلم و پخش آن برای مردم و در شبکه های مجازی جز مهمترین راهکارهای ترویج معارف قرآنی در فرهنگ عمومی است.

وی اذعان داشت: تلفیق هنر با آموزه ها و توصیه های این کتاب آسمانی گامی بزرگ در توسعه پیام های آن بوده که باید از آن بهره گرفته شود.

 

قرآن نسخه شفابخش امراض روحی

 

حجت الاسلام رفیعی با مروری بر آیات قرآن و احادیث، این کتاب را نسخه کاملی برای درمان بیماری های روحی معرفی کرد و اذعان داشت: بنا به فرمایش امام علی(ع) قرآن چهار درد بزرگ روحی شامل نفاق، کفر، غی و ضلالت را شفا بخش و مایه هدایت است.

وی ادامه داد: قرآن کتابی برای هدایت و آگاهی بخشی به مردم است که پایبندی به آیات آن منجر به هدایت و رسیدن به بهشت و سرپیچی از دستورات آن مایه شقاوت و جهنم خواهد بود.

کد خبر 1214090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha