برپایی موکب ویژه بانوان در قصرشیرین

رستمی گفت: با توجه به آغاز مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و ضرورت ایجاد موکب برای بانوان، موکب حضرت زینب (س) ویژه بانوان در قصرشیرین جهت ارائه خدمات به این قشر برپا شده است.

 «زهره رستمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به برپایی موکب ویژه بانوان با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه ومشاور بانوان فرمانداری شهرستان قصر شیرین،گفت: نوع پوشش، رفتارهای اجتماعی و شیوه مکالمه زنان در عراق با بانوان ایرانی تفاوت‌هایی دارد؛ لذا هموطنان باید به این نکات و حساسیت‌های فرهنگی کشور میزبان توجه داشته باشند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه،افزود: ایجاد اتاق کودک و مادر، توزیع اقلام بهداشتی و پزشکی، خیاطی، ماساژ، طب سنتی در نظر گرفته شده تا بانوانی که به زیارت اربعین مشرف می‌شوند، بتوانند در محلی امن اسکان پیدا کرده و از برنامه‌های اربعینی بهره‌مند شوند.

 

وی خاطر نشان کرد:به همه زائران بویژه بانوان توصیه می‌کنیم زیارت اربعین را به عنوان یک زیارت عبوری ببینند و از اقامت طولانی پرهیز کنند.

 

رستمی اظهار کرد: این موکب که با هدف ارائه خدمات به زوار سیدالشهداء برپا شده، به صورت خودجوش و مردمی به ارایه خدمات به زوار در قصرشیرین به صورت پخت نذورات و تقسیم بین زایرین و همچنین ارایه مشاوره پزشکی و شرعی و ارایه خدمات بهداشتی می‌نماید.

 

کد خبر 1214135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha