فعال شدن موكب تخصصی مادر و كودک در موكب «حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)»

منوچهری گفت: فعالیت موكب «حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)» در مسیر نجف به كربلا آغاز شده و موكب تخصصی مادر و كودک هم ذیل این موکب فعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «مسعود منوچهری»، امروز (جمعه 18 شهریور) با اشاره به آغاز فعالیت موكب «حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)» در مسیر نجف به كربلا در جمع خبرنگاران گفت: این موکب بر اساس مصوبه شورای شهر شیراز در مسیر نجف به كربلا و در موقعیت عمود 566 مستقر شده و فعالیت می کند.

معاون اجرایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: آماده سازی محیطی و پاكسازی محل برای برپایی موكب «حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)» و ارائه خدمات از 15 شهریور جاری در دستور كار قرار گرفت و این موكب به اسم «امین ولایت» هم شناخته می شود.

وی اضافه کرد: موکب «حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)» در چند بخش مختلف در قالب ١٨ غرفه به ویژه در بخش مادر و كودک با عناوین مربوط به كودكان، سرگرمی و بازی از ١٦ شهریور آغاز به كار كرده است.

«محمد مهدی یقطین»، هم گفت: محل اسكان برای زائران در این موكب پیش بینی شده و از زائران  در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و میان وعده در این موكب پذیرایی می شود و در شبانه روز گذشته پذیرش بیش از یک‌ هزار زائر اسکان داده شده اند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: این موکب تا روز اربعین در مسیر نجف به كربلا فعالیت خواهد کرد و یکصد  نفر در آن به خدمات رسانی به زائران می پردازند.

«محمدحسن استرحام»، هم بیان کرد: این موکب از ١٦ شهریور خدمات رسانی را در این مسیر آغاز کرد و موكب تخصصی مادر و كودک هم ذیل موکب «امین ولایت» در مسیر نجف تا كربلا فعال شده است و ١٨ غرفه تخصصی نقاشی روی صورت، بازی های فكری، نقاشی روی كاغذ، طب سنتی، قلعه بادی، و ...در این موکب برپاست.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: زیارت عاشورا در موکب «امین ولایت» در بازه زمانی ایام اربعین برگزار می شود و  توزیع بروشور تخصصی با موضوع «فرزند آوری و ازدیاد نسل شیعی» از سایر برنامه های موکب است.

کد خبر 1214173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha