استقرار و تداوم میز خدمت با حضور مسئولان در نماز جمعه یک مطالبه است

حجت‌الاسلام فاطمی نیا با بیان اینکه نماز جمعه سنگر گره گشایی از مشکلات مردم است، گفت: استقرار و تداوم میز خدمت با حضور مسئولان در نماز جمعه یک مطالبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «محسن فاطمی نیا » در مراسم معارفه امام جمعه جدید میامی ضمن بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی نماز جمعه که نماز ولایت محسوب می‌شود، از جمله رسالت‌ها و مطالبات ما از امام جمعه جدید و مسئولان شهرستان میامی است، گفت: کارنامه هفتگی اقدامات صورت گرفته در نظام اسلامی در کنار گره گشایی از کار مردم از دیگر مطالبات و رسالت‌هایی است که باید ائمه جمعه به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با تأکید براینکه امام جمعه بیشترین همراهی و همدلی را باید با مردم داشته باشد،ادامه داد: هم نشینی با مردم و رساندن مطالبات و مشکلات مردم به گوش مسئولان از دیگر توقعات ما از ائمه جمعه استان سمنان محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پیگیری استقرار میز خدمت در نمازهای جمعه با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش تقویت شود، گفت: این اقدامات می‌تواند نمازجمعه را به پایگاهی برای گره گشایی از مردم بدل سازد.

 

حجت‌الاسلام فاطمی نیا،با اشاره به معرفی حجت‌الاسلام «محمد عزیزی»به عنوان امام جمعه میامی اظهارداشت: میامی با وسعت منطقه‌ای بسیار، وضعیتی ویژه را نیز داردو انجام وظیفه در شهرستانی که وسعت بسیار دارد، دشوار است لذا امیدواریم که مسئولان شهرستان میامی به امام جمعه جدید کمک کنند تا شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه باشیم.

 

رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه میامی مظلوم واقع شده و باید از این مظلومیت خارج و حق آن ادا شود، گفت: همراهی مسئولان یکی از مسائلی است که می‌تواند به ارتقای شهرستان محروم میامی کمک کند تا شاهد ارتقای خوب آن باشیم.

 

نمازجمعه یک مقوله فرهنگی

حجت‌الاسلام «محمد عزیزی» نیز دراین مراسم با اشاره به اهمیت نمازجمعه، بیان کرد: نماز جمعه یک قرارگاه است و وقتی بیان قرارگاه به میان می‌آید، جنگ نظامی به ذهن متبادر می‌شود حال آنکه قرارگاه نماز جمعه بالاتر از جنگ نظامی، یعنی جنگ نرم است.

 

امام جمعه جدید میامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ها است مقوله جنگ نرم را متذکر می‌شوند، افزود: فضای مجازی دنیا را به یک دهکده بدل کرده و رسالت ما مدام سنگین‌تر می‌شود لذا نمازجمعه یک قرارگاه بزرگ معنویت، سیاست، اخلاق و … است. بزرگترین محفلی که کار فرهنگی را انجام می‌دهد، نماز جمعه و جماعات دینی است.

 

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم آرام آرام چیزی را که در دین وجود ندارد، وارد آن می‌کند تا نهادینه شود و انحرافاتی صورت گیرد،اظهارداشت: امروز بد حجابی جامعه ما را فرا گرفته و دشمن کاری می‌کند که جوانان ما توان مقابله را نداشته باشند لذا بزرگترین سنگر در بحث فرهنگ و فرهنگ سازی، نمازجمعه است.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه مسئولان باید در بحث نمازجمعه مشارکت داشته باشند، ابراز کرد: نمازجمعه یک مقوله فرهنگی است و باید آن را مقدم بدانیم همچنین باید به امامت و جایگاه آن اشاره داشت که بسیار اهمیت دارد.

 

امام جمعه میامی افزود: نباید فضایی ایجاد شود که جایگاه امامت را تضعیف کنیم کما اینکه در دوره‌های گذشته در کشور شاهد بودیم که برخی مسئولان جایگاه امامت را تضعیف کردند. اگر این جایگاه تضعیف شود، نخستین ضربه‌ای که به کشور وارد می‌شود، به مسئولان است لذا باید هر مسئولی در هر جایگاهی که قرار دارد، مسئولیت خودش را درست انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه در دوران کرونا، کودکان و دانش آموزان ما وارد فضاهای مجازی شدند و مسائلی را فهمیدند که نباید، لذا باید مقابله کرد، گفت: ما به عنوان متولیان امور مردم، می‌بایست جایگاه امامت را تقویت کنیم و خدایی ناکرده نوک پیکان نقدها به سمت رهبر معظم انقلاب اسلامی برود.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام مدت‌ها تفکر می‌کنند و برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با یک سخنرانی همه را بر ملأ می‌سازند، تاکید کرد: باید قدردان ایشان باشیم و به گونه‌ای کار کنیم تا خدمتگزاری مردم را به درستی انجام دهیم.

 

در این مراسم با حضور شماری از مسئولان و مؤثران، حکم انتصاب امام جمعه میامی از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان به حجت‌الاسلام محمد عزیزی داده شد واز خدمات حجت‌الاسلام صفایی پور تقدیر شد.

 

حجت الاسلام عزیزی چهارمین امام جمعه میامی است.

کد خبر 1214180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha