قیام کربلا و انتظار فرج توطئه دشمن را نقش بر آب کرده است

حجت الاسلام میرباقری گفت: قیام و نهضت کربلا امام حسین(ع) و انتظار فرج در بین شیعیان، توطئه دشمن را نقش بر آب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام سید «مجتبی میرباقری« در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان با اشاره به راهپیمایی اربعین و حضور زیادی از مردم در این مراسم اظهارداشت: محرم و صفر در احیا اسلام نقش داشت و امروز نیز منشا حرکت های بزرگی در جوامع آزادی خواه بوده و انقلاب اسلامی درس گرفته از مکتب امام حسین(ع) است.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دو مقوله قیام سرخ عاشورا و انتظار سبز فرج عامل پیشرفت جهانیان و سرنگونی دشمنان بوده و دشمن به واسطه این دو دیدگاه و نگرش فکری در بین عموم مردم به ویژه شیعیان عقب نشینی کرده و نتوانسته اهداف خود را محقق کند.

 

وی ادامه داد: قیام و نهضت کربلا امام حسین(ع) و انتظار فرج در بین شیعیان، توطئه دشمن را نقش بر آب کرده و دولت های جنایتکار مثل اسرائیل و آمریکا به دنبال تضعیف این دو جبهه برای رسیدن به اهدافشان هستند.

 

به گفته حجت الاسلام میردامادی، نشست سران اسرائیل برای صدمه زدن به جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از پیشرفت اسلام، از روحیه انتظار فرج به عنوان مقوله ای اساسی در حفظ حرکت های مقاومت یاد شده و آنان جبهه شیعی را به لحاظ قیام عاشورا و انتظار فرج قدرتمند خوانده اند.

 

وی یادآورشد: دشمن به همین خاطر به دنبال تضعیف اعتقادات و عشق به ولایت و امامت بوده تا پس از رسیدن به این مرحله آنگاه اهدافش را محقق سازد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه نماز، ولایت و امامت، زکات و روزه و حج پایه های اسلام هستند، تصریح کرد: اقامه نماز بسیار مهم بوده و نباید این پایه اصلی در جامعه کم رنگ شود که با تقویت اقامه این فریضه و نماز جماعت شاهد ایجاد همبستگی و حفظ در برابر فساد و فحشا خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه به موضوع ولایت بسیار سفارش شده، خاطرنشان کرد: ولایت پذیری شیعه رمز موفقیت و رسیدن به قله های سربلندی بوده و جوامعی که از این نعمت بهره مند و همواره پشت سر ولایت حرکت کرده اند با وجود کمترین امکانات اما به موفقیت های زیادی رسیده اند.

 

حجت الاسلام میردامادی معتقد است حضور عظیم مردم در راهپییمایی اربعین با وجود گرمای تابستان نشان از ولایت مداری و عشق به ائمه معصومین(ع) بوده که عاملی نمی تواند مانع آن بشود.

 

وی با بیان اینکه داعش و سران ظلم از چنین حرکت هایی شکست خورده اند، گفت: ولایت مداری آنان را ذلیل کرده و مانع رسیدن به اهدافشان شده است.

 

امام جمعه موقت اصفهان به اتفاقات اخیر داخلی و بین المللی هم اشاره کرد و اذعان داشت: دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت و مجمع جهانی اهل البیت(ع) دارای نکات و توصیه هایی بود که برای سرنوشت جامعه موثر است.

 

وی توجه نیروی انتظامی به آنچه منجر به مزاحمت برای نوامیس مردم و‌ آرامش عمومی می شود و کنترل آلایندگی سطح شهر اصفهان به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی خواستار شد.

کد خبر 1214216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha