نقش پیاده روی اربعین در تشکیل جامعه متمدن اسلامی بی بدیل است

حجت الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه همایش اربعین ظرفیت استکبارستیزی و طاغوت زدایی دارد، گفت: نقش پیاده روی اربعین در تشکیل جامعه متمدن اسلامی و اتحاد مسلمانان بی بدیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز(جمعه 18 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این روزها شاهد حرکت عظیم پیاده روی اربعین هستیم که فراتر از عالم اسلام پیش روی کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه همایش اربعین ظرفیت استکبارستیزی و طاغوت زدایی دارد، افزود: نقش پیاده روی اربعین در تشکیل جامعه متمدن اسلامی و اتحاد مسلمانان بی بدیل است.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مردم برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین با مسئولین همراهی کنند و قانون مدار باشند، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد ازدحام مردم در مرزها هستیم که برای حفظ امنیت و سلامتی آنان بارها مرزها را بسته اند.

 

خطیب جمعه شهرکرد به سفر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، به استان اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر جلسات و جمع های خوب و راهگشایی با حضور ایشان برگزار شد که به پیشبرد اهداف حوزه های علمیه کمک خواهد کرد.

 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به تفاوت حوزه های علمیه شیعی و سنی، تصریح کرد: پیوند شیعیان به مبانی مکتب عاشورا و استقلال مالی از حکومت ها ویژگی های بارز حوزه های علمیه شیعی است که آنان را در برابر طواغیت قوی کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به سفر اخیر خود به مناطق محروم شهرستان های اردل و کوهرنگ اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 35 روستا در این مناطق امکانات اولیه مانند راه ارتباطی ندارند و سرکشی به این روستاها موجب دلگرمی مردم و توجه مسئولین به مناطق محروم می شود.

 

کد خبر 1214222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha