اصلاح پرداخت حقوق کتابداران در حال پیگیری است/ بسته فرهنگی  اربعین حسینی  در کتابخانه های عمومی

رمضانی با بیان اینکه بسته فرهنگی متناسب با فضای معنوی اربعین حسینی و با محوریت کتاب در سطح کتابخانه های عمومی در نظر گرفته شده است، گفت: اصلاح پرداخت حقوق کتابداران در حال پیگیری است.

دبیرکل  نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عصر امروز(۱۸ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستاندر ایلام، اظهار کرد: دیروز سفری به استان خوزستان و مرز چذابه  در راستای بازدید از فعالیت های فرهنگی موhکب نهاد کتابخانه های عمومی در این مرز انجام شد و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  حضور پیدا کردند.

 

« مهدی رمضانی» با بیان اینکه  نهاد کتابخانه های عمومی کشور تلاش کرده است که یک بسته فرهنگی مناسب را متناسب به اربعین حسینی در سطح مرزهای کشور از جمله مهران تدارک ببیند، افزود: در این راستا  نیز امروز در مرز مهران حضور پیدا کردیم و برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و عاشورایی با محوریت کتاب در سطح کتابخانه های عمومی و مواکب فرهنگی این نهاد برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد برای سال آینده با برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تری، در این عرصه ظاهر شویم چرا که زمینه کار در این زمینه بسیار بیشتر  است، امید است این حرکت و فضاسازی و خاطره سازی برای کودکانی که در اربعین کمتر مورد توجه قرار می گرفتند، یک مقدمه ای برای اقدامات اساسی تر  و شکل گیری یک خاطره مثبت از سفر معنوی اربعین حسینی برای کودکان باشد.

 

رمضانی با بیان اینکه محور این بسته فرهنگی کتاب است، گفت: اجرای خوانش کتاب بخشی از این بسته فرهنگی است که این فعالیت بیشتر برای کسانی است که به راهپیمایی اربعین حسینی مشرف نمی شوند و توفیق زیارت را نداشته اند، در بخشی دیگر هم کتابهایی برای  زوار  در نظر گرفته شده است، پرده خوانی نیز یکی از فعالیت دیگر  فرهنگی در سطح کتابخانه های عمومی که محور اصلی آن کتاب بوده که امید است کودکان در این حرکت فرهنگی مشارکت کنند.

 

دبیرکل  نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تلاش شده با کارهای انجام  شدنی و مبتنی بر کارهای علمی و محوریت کتابخانه این فضا شکل بگیرد و با محوریت کتاب و هسته اصلی کتاب، ارتباط و پیوندی مناسبی بین کودکان وموضوع اربعین حسینی ایجاد شود.

 

وی گفت: استان ایلام ظرفیت عظیمی در حوزه فرهنگی دارد و تعداد بسیاری زیادی از مردم در ایام اربعین حسینی برای زیارت عتبات عالیات از این استان تردد می کنند اما آنچه که شایسته و قدر این استان در فضای فرهنگی بوده است، محقق نشده و برخی از امکانات توسعه ای برای استان فراهم نشده است.

 

رمضانی بیان کرد: در زمینه توسعه و بازطراحی کتابخانه ها  و تاسیس فضای جدید کتابخانه ای تلاش ویژه ای در حد توان انجام شده است، یکی از اولویت های اساسی در استان  بازطراحی کتابخانه های عمومی از جمله کتابخانه مرکزی است، کتابخانه مرکزی استان ایلام ظرفیت فیزیکی خوبی دارد  که باید ظرفیت نرم افزاری آن افزایش یابد و  با تخصیص بودجه و اعتبار با کمک دولت و مسئولان استان  اقدامات لازم صورت گیرد و البته در دور دوم سفرهای ریاست محترم جمهوری امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه و اختصاص اعتبارات انجام شود.

 

وی با بیان اینکه مساله کتابدارها یک مساله اساسی است، گفت:ما همکاران کتابدار به عنوان  پرسنل یک مجموعه و نهاد اداری نمی بینیم چون این عزیزان نرم افزارهای اجرایی کتابخانه های هستند و نقش آنها بیش از یک کارمند عادی است،  یکی از مسائلی که در زمان بنده پیگیری شده و به حق هم است، بحث معیشت و اقتصادی این عزیزان است و در دولت پیگیری این موضوع است، اصلاح پرداخت حقوق همکاران در حال پیگیری است و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز یک زمان بندی را مشخص کرده اند و این موضوع پیگیری می شود، البته همکاران در امر آموزشی باید به روز شوند تا بتوانند خدمات بهتری داشته باشند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1214242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha