لزوم تقویت کانون‌های مساجد در خوزستان/ دوره‌های آموزشی با محوریت مساجد برگزار شود

اسماعیلی با بیان اینکه لازم است کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد در برخی شهرستان‌های استان فعال‌تر و تقویت شوند گفت: کانون‌های مساجد باید دوره‌های آموزشی برگزار کنند و ما هم بودجه‌ای متمرکز در اختیارشان قرار می‌دهیم تا فعالیت‌های بهتری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدمهدی اسماعیلی» عصر امروز (جمعه ۱۸ شهریور) در جلسه شورای اداری شهرستان هفتکل اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر خدمات گسترده‌ای در کشور صورت گرفته ولی بخش‌ها و حوزه‌هایی هنوز با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه هستند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت مردمی سیزدهم خود را خدمتگزار مردم می‌داند و در تلاش برای باز کردن گره‌های باقی‌مانده و رفع مشکلات حل نشده است تا بتواند بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

 

وی با بیان اینکه برخی مشکلات شهرستان هفتکل با مسجدسلیمان مشترک است که رفع می‌شوند اضافه کرد: یکی از درخواست‌های نماینده و فرماندار شهرستان هفتکل تاسیس اداره اوقاف و امور خیریه است که تلاش می‌کنیم در هر شهرستان یک اداره اوقاف یا دفتر نمایندگی راه‌اندازی کنیم.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه یک فضای معنوی برای مردم است تصریح کرد: خوزستان دارای بقاع متبرکه زیادی است و به همین دلیل نیازمند رسیدگی بیشتر است.

 

وی از آمادگی تامین تجهیزات حوزه علمیه همچون کتاب، کولر و کامپیوتر خبر داد و ابراز کرد: مصلای هفتکل هم مورد اهتمام است و منتظر هستیم مجلس بودجه‌ای برای تجهیز مصلی‌ها به وزارت ارشاد بدهند و در صورت تامین اعتبار این موضوع را در اولویت قرار می‌دهیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان کتابخانه‌ها را از مهم‌ترین شبکه‌های فرهنگی کشور دانست که باید فعال و حمایت شوند و عنوان کرد: در مناطق روستایی باید کتابخانه ثابت و سیار احداث شود چرا که هر کجا کتابخانه داشته باشیم و کار فرهنگی انجام دهیم به سرعت نتیجه آن را می‌بینیم.

 

وی همچنین بر احداث سینما سیار در شهرستان هفتکل به ویژه در مناطق روستایی و دوردست تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم امسال با این اقدام مردم این منطقه همزمان با تهران بیشترین و جدیدترین فیلم‌های جشنواره را مشاهده کنند و کاری ماندگار انجام شود.

 

اسماعیلی بر پیگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی تاکید کرد و گفت: نیاز است دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و خبرنگاری در مساجد و کتابخانه‌ها برگزار شود و ما هم به شرکت‌کنندگان گواهی می‌دهیم؛ همچنین نیاز است انجمن سینمای جوان در این منطقه فعالیت خود را آغاز کند.

 

وی با بیان اینکه این اقدامات به رشد و توسعه فرهنگی و هنری شهرستان کمک می‌کند افزود: لازم است کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های مساجد در برخی شهرستان‌های استان تقویت شوند و از «حجت‌الاسلام خداداده» دبیر ستاد کانون‌های مساجد کشور نیز خواستارم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: کانون‌های مساجد باید دوره‌های آموزشی برگزار کنند و ما هم بودجه‌ای متمرکز در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بتوانند فعالیت‌های بهتری انجام دهند.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به طرح مد و لباس با الگوی لباس محلی بیان کرد: تجربه نشان داده در شهرهایی که الگوی لباس محلی داریم اگر یک مقدار تقویت شوند حتی ارزش صادراتی پیدا می‌کنند؛ ما برخی مواقع ظرفیت‌های هنری را دست‌کم می‌گیریم در حالی که در مناطق اصیل ایرانی داریم که باید به آنها توجه شود.

 

اسماعیلی بر ضرورت تسریع در عضویت خبرنگاران و هنرمندانی که عضو صندوق هنر نیستند، جهت استفاده از مزایای این صندوق تاکید کرد و یاد آور شد: برای فعالیت‌های انجمن‌های شهرستان هفتکل به هر انجمن ۱۰۰ میلیون ريال اختصاص پیدا می‌کند.

 

وی همچنین در خصوص تکمیل فرهنگسرای پردیس هفتکل که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته خاطر نشان کرد: تکمیل این فرهنگسرا باید در اسرع وقت انجام شود و تا حداکثر تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد و از محل اعتبارات وزارتخانه‌ای تجهیز شود تا انجمن‌های هنری بتوانند در آن فعالیت داشته باشند.

 

کد خبر 1214255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha