فعالیت ۱۴ گروه فرهنگی در مرز شلمچه

حجت الاسلام احمدی از فعالیت ۱۴ گروه فرهنگی آموزشی در مرز بین المللی شلمچه خبر داد و گفت: این گروه ها شامل روحانیون، اساتید دانشگاه و گروه‌های مردمی هستند که تا ۲۶ شهریور ماه در مرز شلمچه فعالیت‌های خود را با اجرای برنامه‌های متنوع انجام می دهند.

«حجت الاسلام حمید احمدی» امروز (جمعه ۱۸ شهریور) در حاشیه بازدید از نحوه خدمات رسانی به زائران تربعین حسینی در مرز شلمچه در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان اظهار کرد: هماهنگی‌ لازم با دانشگاه‌های مختلف خوزستان در بحث تبلیغات و برگزاری همایش فرهنگی در ایام اربعین انجام شده تا در این مدت برای زائران اربعین حسینی(ع) اجرای برنامه دینی و مذهبی داشته باشند.

 

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور افزود: بخشی از این فعالیت‌های فرهنگی در داخل کشور و بخش دیگر در کشور عراق اجرا خواهد شد.

 

وی از برگزاری هفت همایش با کمک اساتید دانشگاه‌های ایران و عراق از ۲۱ تا ۲۶ شهریور، در مسیر نجف و کربلا خبر داد و تصریح کرد: ۱۰۰ گروه فعال در ایران و عراق فعالیت‌های فرهنگی خود را در حوزه کودک و نوجوان با همکاری حوزه هنری خوزستان انجام خواهند داد و در بخش فضای مجازی و فرهنگی نیز ۳۳ برنامه توسط نیروهای فعال و گروه‌های مردمی در ۵۰ نقطه با اجرای سخنرانی و مداحی  در ۲ طرف مرز اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام احمدی، از فعالیت ۱۴ گروه فرهنگی آموزشی در مرز بین المللی شلمچه خبر داد و اضافه کرد: این گروه ها شامل روحانیون، اساتید دانشگاه و گروه‌های مردمی هستند که تا ۲۶ شهریور ماه در مرز شلمچه فعالیت‌های خود را با اجرای برنامه‌های متنوع از قبیل برگزاری همایش فرهنگی، سخنرانی، مرثیه سرایی و تعزیه و نمایش انجام می دهند.

 

وی از زائران خواست تا سفر خود را برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی و بازگشت از سفر عتبات عالیات مدیریت کنند و یاد آور شد: زائران توجه داشته باشند با توجه به مشکلاتی که در مرزها وجود دارد سفر خود را مدیریت کنند تا شاهد ازدحام جمعیت در مرز برای عبور و مرور نباشیم.

 

کد خبر 1214263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha