افزایش سهم بیمه سلامت در بخش ویزیت و خدمات سرپایی در دستور کار قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: پزشکان و سازمان نظام پزشکی از ما خواستند که سهم سازمان در بخش ویزیت و خدمات سرپایی افزایش پیدا کند که هم انگیزه ای برای پزشکان و هم حمایتی از بیمه شدگان بشود که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

«شهریار شهرکی» مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در بحث درمان ناباروری، ما جلسات مستمر با حوزه امور بانوان استانداری داشتیم، در جلسات قرارگاه جمعیت و جوانی جمعیت هم به صورت منظم شرکت کردیم گفت: بیمه سلامت از طرف سایر سازمان های بیمه گر، مسئول کمیته بیمه جوانی جمعیت است. طی جلساتی که داشتیم در بحث ارائه خدمات مربوط به درمان ناباروری بین بیمه های پایه یک هماهنگی و وحدت رویه ایجاد کردیم.

 

شهرکی با اشاره به بازدید از مرکز مولود به همراه روسای شورای هماهنگی بیمه های درمانی استان و برگزاری جلسه با رئیس مرکز مولود و رئیس بیمارستان اظهار داشت: مرکز مولود یکی از مجهزترین مراکز کشور است و پتانسیل بالایی برای درمان ناباروری دارد و طبق ارزیابی های ما، با وجود این مرکز شاید از مراجعه به سایر مراکز مشابه در استان های دیگر جلوگیری شود.

 

وی افزود: وظیفه ما در بحث درمان ناباروری، حمایت بیمه ای است که ۹۰ درصد هزینه ها را ما به بخش دولتی پرداخت می کنیم و اگر بیماران به بخش خصوصی مراجعه کرده باشند، ۷۰ درصد هزینه ها در قالب خسارت متفرقه پرداخت می کنیم. که تا پایان اسفند ۱۴۰۱، ۶۰۰ میلیون تومان بابت ۳۸۷ مورد درمان بابت هزینه های درمان ناباروری در مرکز مولود به دانشگاه پرداخت کردیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: اولویت پرداخت های ما مربوط به درمان ناباروری است که تقریبا تمام خدمات مربوط به درمان ناباروری را پوشش می دهیم.

 

وی ادامه داد: بحث دیگر که مربوط به بیمه شدگان عادی است افزایش سهم سازمان در بخش خصوصی است. در بازدیدی که مدیرعامل سازمان از استان داشت قرار شد که در شهرستان سراوان به صورت پایلوت ۷۰ درصد سهم سازمان به جای بخش دولتی، در بخش خصوصی بدهیم.

 

شهرکی تصریح کرد: قرار است در بخش سرپایی، خدمات ویزیت و بخش سرپایی پاراکلینیک،  ۷۰ درصد هزینه های سهم سازمان به جای بخش دولتی، بخش خصوصی را تقبل کنیم. اقدامات و صورت جلسه مربوط به این طرح انجام شده و تا مرحله شورای عالی بیمه پیش رفته و منتظر ابلاغ این شورا هستیم. در صورت ابلاغ، ابتدا در سراوان، سپس در سطح استان و بعد در کل کشور، این طرح اجرایی خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: پزشکان و سازمان نظام پزشکی از ما خواستند که سهم سازمان در بخش ویزیت و خدمات سرپایی افزایش پیدا کند که هم انگیزه ای برای پزشکان و هم حمایتی از بیمه شدگان بشود که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

 

 مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بحث دیگری که اجرایی شده است پرداخت های سطح یک به مراکز جامع خدمات سلامت است که با توجه به اینکه پرداخت های ما قبلا جمعیت یک بار خدمت بوده و الان جمعیت روستایی است پرداخت های ما حدود ۲ برابر سال گذشته بیشتر شده است. در استان غیربرخورداری مثل ما، این جمعیت عملا کاهش پیدا می کند اما سرانه و پرداخت های ما بالا می رود.

 

وی ادامه داد: رضایت مندی مطلوبی در پزشکان شاغل در مراکز جامع خدمات سلامت ایجاد شده و این هم باعث ماندگاری پزشکان در بخش روستایی و نیز باعث تشویق سایر پزشکان برای خدمت در این استان می شود.

 

شهرکی اظهار کرد: بحث دیگر که مجوزهای آن گرفته شده و در حال هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی هستیم بحث مراجعه بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی با تعرفه دولتی به بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی است چراکه تعرفه های این سازمان عمومی غیردولتی است. پیشنهاد این طرح از طرف استان ما بوده که کشوری شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: همچنین بحث دیگری که مجوزهای آن گرفته شده این است که پزشکانی که در مراکز دولتی دانشگاهی در حال فعالیت هستند اگر بخواهند در مراکز عمومی غیردولتی از جمله سازمان تامین اجتماعی فعالیت کنند مجاز خواهند بود و دوکای آنها هم پرداخت می شود به شرط آنکه تعرفه دولتی از بیمه شدگان بیمه سلامت دریافت کنند.

کد خبر 1214291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha