رشد ۱۱۹ درصدی آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در گلستان

کرایلو از آموزش یک میلیون و ۵۳۹ هزار نفر ساعت در دوره های مهارت آموزی فنی و حرفه ای گلستان در پنج ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «حمزه کرایلو» شب گذشته (جمعه 18 شهریور) در جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در استان گلستان 18 مرکز آموزش دولتی و 118 کارگاه ثابت فعال دولتی فعالیت می کنند و 132 مربی در این مراکز به آموزش های مهارتی به گروه های هدف 19 گانه می پردازند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با 600 مربی در سطح استان در زمینه آموزش های مهارتی فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به یک میلیون و 539 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در پنج ماهه گذشته، گفت: این در دولت سیزدهم نسبت به دولت دوازدهم 119 درصد افزایش یافته است.

 

کرایلو در خصوص مشکلات پیش روی آموزش های مهارتی در فنی و حرفه ای استان، اظهارداشت: برخی از روستاهای مراوه تپه به مراکز آموزشی ما فاصله زیادی دارند و تنها راه آموزش ما تکمیل خوابگاه است.

 

وی با بیان اینکه با یک خوابگاه می توان آموزش های مهارت فنی و حرفه ای را در این شهرستان توسعه داد، افزود: 31 میلیارد تومان از اعتبارات فرمانداری برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: مرکز خواهران گنبدکاووس یکی از پروژه هایی است که 9 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان برای آن مصوب شده است.

 

وی گفت: تجهیزات موجود در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای استان مربوط به 20 سال گذشته است و نیاز است به حوزه تجهیز این کارگاه ها توجه شود.

 

کد خبر 1214339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha