اعطای تسهیلات قرض الحسنه گره گشای مشکلات نیازمندان

مومنی از اعطای بیش از سه هزار تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق امداد ولایت به نیازمندان سال جاری در بین نیازمندان خبر داد.

«مجید مومنی» با اشاره به اهمیت دستگیری از نیازمندان و محرومین به فعالیت های کمیته امداد اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پرداخت وام قرض الحسنه به نیازمندان یکی از فعالیت های امداد است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار  و ۲۱۰  موردتسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان پرداخت شده است، افزود: از این تعداد تسهیلات قرض الحسنه ۲۵۸ مورد اشتغال و خودکفایی،۳۴۰ مورد تسهیلات مسکن، ۱ هزار و ۲۵۵ مورد حمایت کارگشایی، ۹۴ مورد ودیعه مسکن، ۶۴ مورد درمان، ۳۵ مورد فرهنگی،۱ هزار و ۳۶ مورد کارگشایی قرض الحسنه مهرایران و ۱۲۸ مورد کارگشایی رسالت بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت این تعداد تسهیلات قرض الحسنه بیش از ۵۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مجور بانک مرکزی و وابسته به کمیته امداد است که با هدف پرداخت حداکثری وام‌ قرض‌الحسنه‌ برای توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه، گرفتن کمترین کارمزد در مقایسه با بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه شکل گرفته است.

 

این مقام مسئول ضمن دعوت از خیران و نیکوکاران به‌منظور سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت، گفت: با همکاری خیران و افزایش کمک‌ها و سپرده‌های آنان در صندوق امداد ولایت می‌توان تسهیلات بیشتری به نیازمندان پرداخت نماید.

 

رشد ۹۰ درصدی مشارکتهای مردمی

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از رشد ۹۰ درصدی مشارکتهای مردمی در پنج ماهه امسال به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: کل درآمد ۵ ماهه اول سال جاری مبلغ ۲۴۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۰درصد رشد داشته است.

 

مومنی با بیان اینکه بیشترین رشد درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳‏/۱۲۶ درصد متعلق به مراکز نیکوکاری است، ادامه داد: طرح های مبتنی بر نیاز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵‏/۶۰ درصد،‏ طرح اکرام و محسنین ۵‏/۳۷ درصد ،صدقات و زکات نیز هر کدام ۷‏/۲۷ درصد رشد عملکرد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول سال جاری حدود ۵‏/۹۶ درصد از کل درآمد پیش بینی شده سال جاری جذب شده است، ادامه داد‏:کل درآمد پنج ماهه حاصل شده نسبت به برنامه پیش بینی شده پنج ماهه امسال ۷‏/۱۳۱ درصد رشد نشان میدهد.

 

این مقام مسئول  به رشد ۷‏/۲۷ درصدی صدقات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی، سازماندهی، بهره‌گیری از ظرفیت معتمدین محلی و نیکوکاران در جهت ارتقای در آمد صدقات ضروری است.

 

ارائه خدمات تخصصی مشاوره از مهمترین فعالیت های امداد

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ارایه خدمات مشاوره ای را یکی دیگر از فعالیت های امداد دانست و گفت: در چهار ماهه امسال ۸۰۱ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از خدمات تخصصی مشاوره با اعتبار بیش از ۳۸ میلیون تومان بهره مند شدند.

 

مومنی با بیان اینکه کمیته امداد در راستای ارائه خدمات به مددجویان و کمک به این عزیزان فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می دهد، خاطر نشان کرد: ارایه مشاوره در حوزه های مختلف یکی از این برنامه ها این نهاد است.

 

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان در قالب دوره‌های گروهی و فردی و بر اساس رده‌های سنی مختلف در راستای بهبود سلامت عمومی به مددجویان انجام می شود، بیان کرد: بهداشت روانی، سلامت معنوی، مهارت‌های فرزند پروری دینی و مهارت ارتباط با کودکان و نوجوانان از جمله موضوعات ارائه مشاوره است.

 

این مقام مسئول راهکارهای تغییر و اصلاح رفتار، آموزش سبک زندگی اسلامی مهارت‌های زندگی و آموزش مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج را از دیگر موضوعات مورد مشاوره دانست و ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره ای به زندانیان و خانواده آنها نیز از جمله برنامه های امداد در راستای گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان و محرومین  است.

کد خبر 1214445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha