عاشقان هم قدم در مسیر دلدادگی/ موکب هایی که خستگی را از تن به در می کنند

عشق به حسین(ع) در سینه همه شیعیان نهفته است که این گونه خالصانه و عاشقانه به زائران سرور و سالار شهیدان خدمت می کنند، شاید شرایط برای رفتن به کربلا در ایام اربعین برایشان فراهم نبوده اما ارادت خود را با خدمت به زائران نشان می دهند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان-  به راستی عشق به حسین(ع) در سینه همه شیعیان نهفته است که این گونه خالصانه و عاشقانه به زائران سرور و سالار شهیدان خدمت می کنند، شاید شرایط برای رفتن به کربلا در ایام اربعین برایشان فراهم نبوده اما ارادت خود را با خدمت به زائران نشان می دهند.

 

در تمام شهر ها موکب‌داران خالصانه و ملتمسانه خدمتگذاری دلدادگان سرور و سالار شهیدان را می‌کنند. موکب داران سعی کرده‌اند هرچه نیاز زائران حسینی است، فراهم کنند. به‌راستی در این مسیر زائران غم خورد و خوراک، خواب و حتی لباس ندارند. تنها اشک است که از چشم‌ها به شوق دیدن معشوق سرازیر می‌شود.

موکب داران‌در تلاش برای نوکری زائران حسینی هر چه دارند در طبق اخلاص می گذارند. اگر در مسیر لباس‌ها هم کثیف نشده نباشد، برای دلخوشی متولیان موکب لباسشویی هم که شده، شال و پیراهنی را می ‌هند که بشویند تا از این طریق نذر جماعت خشک‌کن و اتو کن هم ادا شود.

زائران اربعین حسینی این روزها نه تنها از سراسر ایران، بلکه از سراسر دنیا راهی کربلا می شوند، روزها و شبها رنج و سختی سفر را به شوق دیدن صحن و سرای امام حسین(ع) و بین الحرمین تحمل می کنند تا سرانجام به آروزی چند ساله خود که همان زیارت کربلا بوده برسند.

 

خدمت رسانی موکب شهید سلیمانی با همت خیران و اعضای کانون شهید  صیاد شیرازی روستای نازول ملایر

 

«جعفر ترکاشوند » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: موکب «حاج قاسم سلیمانی» با همکاری کانون فرهنگی هنری  شهید صیاد شیرازی  روستای نازول شهرستان ملایر با همت خیران این موکب را برای اسکان شبانه روزی زائران اربعین راه اندازی کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری  شهید صیاد شیرزای روستای نازول شهرستان ملایر افزود:  موکب شهید سلیمانی از فردا (20 شهریور) به مدت دو هفته به صورت شبانه روزی به زائران حسینی خدمت رسانی می کند.

 

وی با بیان اینکه موکب ظرفیت اسکان بیش از 500 نفر را دارد، اظهار داشت: ارائه غذای گرم، چای و شربت و جای خواب برای استراحت از خدمات موکب است.

 

وی با بیان اینکه این موکب  تا چند روز بعد از اربعین نیز برپا است، گفت:  هزینه های این موکب به همت خیرین، نذورات مردمی و کمکهای اعضای کانون تامین می شود.

 

ترکاشوند اضافه کرد: کانون صیاد شیرازی به عنوان یکی از کانونهای معین و فعال شهرستان ملایر در ایام و مناسبتهای مختلف برنامه های  متنوعی اجرا کرده است  که در اربعین حسینی نیز برنامه های عزاداری، روضه خوانی و توزیع نذورات و... را دارد.

 

این تلاش ها و این زحمات همه جز به مدد عشق الهی و دوست داشتن اهل بیت (ع)  میسر نمی شود.  زیرا رها کردن خانه و کاشانه و تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای کار و کوشش و کمترین ساعت آرامش جز به مدد عشق به خاندان اهل بیت (ع) و گرفتن مدد و توان از این عزیزان ممکن نیست.

 

 

کد خبر 1214446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha