امروز شعار نهضت سواد آموزی، مدرسه محوری است

عبدی بخش های مختلف آموزش و پرورش را یک واحد خواند و گفت:اگر هر قسمت آموزش و پرورش را یک واحد بدانیم که جدا از هم نیستند می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم، امروز شعار در نهضت سواد آموزی، مدرسه محوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «علیرضا عبدی» امروز(۱۹ شهریور) در شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در فرمایش تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای ریشه کنی بی سوادی از نهضت یادگیری صحبت می شود و تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی مدنظر نیست.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به سه جمله در فرمایشات حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: جمله اول حضرت امام (ره) درباره خواندن و نوشتن است و در جمله دوم می فرماید: نهضت باید کار را به جایی برساند که هر کسی، مسائل خودش را خودش بفهمد و این حرف قاطع از مرجع تقلید با ساختارسازی هماهنگ نمی باشد.

 

وی ادامه داد: در جمله سوم فرمایش حضرت امام (ره)، به رسیدن به استقلال فرهنگی در درازمدت اشاره می شود و منظور جداشدن از وابستگی ها و بریدن از باطل است. در فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) جریان نهضتی دانایی محور مشهود است که همه را مکلف کرد کسانی که یاد دارند به آنان که نمی دانند بیاموزند.

 

عبدی بخش های مختلف آموزش و پرورش را یک واحد خواند و بیان کرد: اگر هر قسمت آموزش و پرورش را یک واحد بدانیم که جدا از هم نیستند می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم، امروز شعار در نهضت سواد آموزی، مدرسه محوری است.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد:مدرسه ای که هدف تعلیم و تربیت کودکان را دارد، از میزان سواد والدین دانش آموزان غفلت نمی کند و چنانچه اولیایی بی سواد باشد آنان را به سواد آموزی معرفی می کند.

 

وی به دو گروه مختلف از سوادآموزان اشاره کرد و گفت: برای فراگیرانی که خواندن و نوشتن نمی دانند تصمیم داریم از ظرفیت معلمان استفاده کنیم و در دوره دوم برای سوادآموزانی که آشنایی با خواندن و نوشتن دارند اما نیاز به بازآموزی دارند، مجمع خیرینی به نام باشگاه سوادیاران تاسیس می کنیم که از ظرفیت های مردمی برای تحکیم و تعمیق سواد آنان استفاده شود.

کد خبر 1214451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha