کنگره شعر عاشورایی قروه به عنوان شناسنامه فرهنگی کردستان ثبت شده است

کاکایی، قروه را یکی از پایگا‌ه‌های ادبی در شعر دینی و مذهبی دانست و گفت: کیفیت آثار ارسالی همتراز با جریان عمومی شعر معاصر بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کردستان، «عبدالجبار کاکایی» در آیین اختتامیه پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی در قروه با اشاره به اینکه یکی از درخشانترین نشست‌های فرهنگی و ادبی در کشور از نظر محتوای غنی آثار, همین کنگره است، بیان کرد: هر حماسه بزرگی قاعدتا باید آفرینش‌های ادبی بزرگی هم داشته باشد و برای حماسه عاشورا هم یکی از آفرینش‌ها برگزاری همین کنگره است.


به گفته داور پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین‌های عاشورایی  بخشی از آثار ادبی مرهون سفارش‌هایی است که شکل گرفته و در کنگره قروه هم این سفارش ها در مسیر درست حرکت می‌کند.


کاکایی با بیان اینکه کنگره شعر عاشورایی قروه به عنوان شناسنامه فرهنگی کردستان ثبت شده است، افزود: در این چندین دوره برگزاری کنگره آثار فاخری ارائه شده و نتیجه مثبت و مفید بوده و باید گفت اثار ارسالی همتراز با جریان عمومی شعر معاصر بوده است.

 

وی از مسئولین و مدیران عرصه فرهنگی حاضر در این اختتامیه درخواست کرد: در صورتی که آثار برگزیده هر دوره را تبدیل به اثر کتابی و مکتوب می شد هم اکنون پانزده جلد کتاب در عرصه شعر عاشورایی داشتیم، لازم است این آثار جمع آوری و تبدیل به کتاب و مجموعه آثار تولیدی کنگره شعر عاشورایی شود.


داور پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین‌های عاشورایی رعایت موازین ادبی از دو جنبه "محتوایی و فنی" در آثار را جزو امتیازات لازم دانست و تصریح کرد: خلاقیت ها و نوآوری ها و دید شاعر نسبت به موضوعات حماسه عاشورا برای انتخاب آثار برتر مدنظر قرار گرفت.


کاکایی به کیفیت آثار هم اشاره داشت و گفت: آثار ارسالی در این دوره کنگره به نسبت دوره های قبل روبه بهبود بود.


وی همچنین دریافت الکترونیکی آثار در کنگره قروه را بسیار جالب خواند و استفاده از اپلیکیشن برای ارسال و ارزیابی آثار را اثرگذار دانست.

 

کد خبر 1214489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha