راه اندازی مرکز علمی کاربردی علوم و فنون ایمنی و آتش نشانی در شیراز

دومین سایت آموزش آتش نشانان کشور با حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در مجموعه بزرگ آتش نشانی شیراز راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، دومین سایت آموزش آتش نشانان کشور با حمایت رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز و همکاری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در مجموعه بزرگ آتش نشانی شیراز راه اندازی می شود.

«مسعود زارعی»، امروز (شنبه 19 شهریور) با اشاره به بازدید از  دومین سایت بزرگ مقیاس و تخصصی آتش نشانان کشور در سازمان آتش ‌نشانی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: هدف از تاسیس این دانشگاه پرورش نیروهای متخصص است و ساخت دانشگاه علوم و فنون آتش نشانی، موجب ارتقا و انتقال دانش و تجربیات یک آتش نشان خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برخورداری از توانایی جسمانی و دانش آتش نشانان ضروری است و باید به صورت مستمر حفظ شود.

وی اضافه کرد: ایجاد یک فضای آموزشی برای انتقال تجربیات و دانش آتش نشانان،  گام بلندی برای پرورش یک نیروی متخصص و عملیاتی است.

«هادی قانع»، هم گفت: تاسیس مرکز علمی آتش نشانی، فرصت مناسبی برای ارتقای سطح تخصص یک آتش نشان است و او را برای واکنش به حریق و حوادث در گرو دانش، برخورداری از توان و تکنیک های فردی آتش نشان و امدادگر آماده می کند.

رئیس سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: یک نیروی امدادی باید دارای تخصص لازم باشد و استمرار فرآیند یادگیری و فراگیری در  بحث ایمنی شهری در صحنه حریق و حادثه و سطح واکنش یک آتش نشان و یا امدادگر بسیار مهم است.

«حبیب دانش منش»، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس تاکید کرد: فراهم ساختن زیر بنای مناسب برای به کارگیری توان دانش آموختگان در رسیدگی به مشکلات ایمنی شهری و زمینه سازی مناسب برای گسترش فضاهای آموزشی به ویژه آموزشی که برای نجات جان و مال انسان ها باشد از اهداف دانشگاه علمی کاربردی فارس است.

کد خبر 1214520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha