ضرورت نمونه برداری از آب رودخانه ها توسط محیط زیست

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مخالف تولید نیستیم، گفت: اجازه فعالیت در کنار رودخانه‌ها داده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عیسی شهامت امروز در نشست صیانت از منابع آب با تاکید بر اینکه مخالف تولید نیستیم اما نباید مجوز فعالیت در کنار رودخانه‌ها داده شود، گفت: جلسات صیانت از منابع آب هر ماه یکبار به دبیری دفتر فنی استانداری برگزار شود.

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر بازدید جهت شناسایی معضلات و مشکلات منابع آبی استان افزود: اعضای کمیته صیانت از منابع آب معضلات و مشکلات را شناسایی و گزارش دهند.

 

شهامت بیان کرد: شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ظرف ۴۸ ساعت آینده لیست صنایع آلاینده را به حوزه فنی ارسال کند تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

 

وی ادامه داد: جلوی کشت پاییزه محصولاتی که با پساب‌ها آبیاری می‌شوند گرفته شود چراکه زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها است.

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آلایندگی مزارع پرورش ماهی افزود: مزارع پرورش ماهی و یا هر صنعت دیگری ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند.

 

شهامت عنوان کرد: معاونت بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در نشست آینده حفاظت از منابع آب گزارش دهد که فاضلاب عفونی بیمارستان‌ها به چه صورت دفع می‌شود.

 

وی یادآور شد: طبق اعلام محیط زیست نمونه‌گیری از چاه‌های آب شرب انجام و بیانگر سالم بودن آب شهر یاسوج و عدم آلایندگی آن  است.

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محیط زیست نمونه‌برداری از آب رودخانه‌ها را انجام داده و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود .

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کلییپ منتشر شده از ورود پساب گاو داری بنیاد مستضعفان به رودخانه بشار طبق اعلام محیط زیست آلایندگی مخربی مشاهده نشده است.

کد خبر 1214564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha