روحانیون نقش موثری در همیاری مردم با نظام سلامت دارند

حجت الاسلام میرصادقی گفت: روحانیون نقش موثری در ترغیب مردم به همیاری و همدلی با بخش های مختلف به ویژه نظام سلامت دارند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «سید قاسم میر صادقی» امروز (19 شهریور) در دیدار با دکتر امانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های کادر بهداشت و درمان به ویژه در ایامی که با بیماری کرونا مواجه شدیم گفت: روحانیون با استفاده از ظرفیت هایی که دارند، از جمله تبلیغات دینی و حضور موثر خود نقش بسزایی در ترغیب مردم به همکاری و همیاری با دست اندرکاران نظام سلامت و خانواده های آسیب دیده از این بیماری به خصوص در دوران کرونایی داشتند.

 

امام جمعه  شهرستان خمین افزود: روحانیت میتواند به عنوان الگوی سلامتی در جامعه مطرح باشد چرا که نیازمند یک نهضت فرهنگی برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه هستیم.

 

« علیرضا امانی » نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همدلی و همراهی ائمه جمعه و جماعت در ترغیب و تشویق مردم به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دوران کرونا گفت: مساجد و تریبون نماز جمعه و جماعت مکانی مهم برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد مسائل مختلف بوده و هستن و روحانیون  نیز نقش موثری در این راستا دارند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: روحانیون و امامان جمعه می توانند با اقناع و افزایش اطلاعات مردم، کمک زیادی به حوزه سلامت بکنند.

 

وی خاطر نشان کرد: حضور روحانیون در اتفاقات و بلایای طبیعی و ارائه خدمات اجتماعی، مفید و  دارای اهمیت می باشد، در مسئله مبارزه با کرونا نیز روحانیت پیش‌گام و فعال بودند.

کد خبر 1214575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha