کمبود شدید فضای آموزشی در خراسان جنوبی

موسوی نژاد گفت: از نظر فضاهای آموزشی در خراسان جنوبی به شدت در تنگنا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا موسوی نژاد ظهر امروز (19 شهریور) در جلسه تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه پردیس خواهران امام سجاد(ع)،‌ با بیان اینکه علم، ادب و دانش مهمترین دغدغه و در سرلوحه کارقرار دارد، اظهار کرد: امید است با کمک خداوند در عرصه تعلیم و تربیت تلاش کرده و آن را به سرانجام برسانیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشکلات پیش رو به کمبود فضای آموزشی اشاره و ابراز امیدواری کرد: وضعیت علمی، فرهنگی در استان ارتقا یافته و کیفیت بهتری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه پست و جایگاه مانند حکومت ها، گذرا است و باید برای ارتقای وضعیت موجود از  فرصت طلایی مدیریت بهره برد،‌ از شکل گیری شورای هماهنگی آموزش و پرورش مرکب از اداره کل نوسازی، کانون فکری و پرورشی کودکان، دانشگاه فرهنگیان به دبیری مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد و هدف از این اقدام را هم سویی و هم نوایی در عرصه های تعلیم و تربیت اعلام کرد.

 

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی هم با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان با وجود مباحث علمی، گریزی به نوپا بودن این دانشگاه زد و با توجه به مشکلات پیش رو گفت: با وجود مشکلات، دو برابر ظرفیت، دانشجو پذیرش شده است.

 

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق افزود: با وجود مشکلات و بحران های پیش رو اداره کردن امور، نشان از هنر مدیر دارد و وجود نواقص نشان از بی هنری مدیر است و وجود بحران و چالش های پیش رو بهترین فرصت برای خدمتگذاری می باشد.

 

معاونت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پردیس خواهران دانشگاه امام سجاد (ع) هم که با حفظ سمت، تمیشیت امور را به عهده داشته است، گفت: با توجه به بیماری کرونا، افزایش تعداد دانشجویان، آموزش های مجازی و... دوران سختی را پشت سر گذاشتیم.

 

فاطمه بیدختی افزود: با وجود مشکلات پیش رو کاری بر زمین نماند و در مباحث فرهنگی با توجه به ارزیابی های صورت گرفته، از میانگین کشوری برتر بودیم که نشان از همکاری و همدلی همکاران و پرسنل دارد.

 

وی یادآور شد: کارها و اقدامات صورت گرفته با همکاری چهار پرسنل و تعدای نیروهای خدماتی انجام می شود و با وجود همین تعداد نیرو مصاحبه کنکوری ها، پذیرش ماده 28، امتحانات دانشجویان گذشته و... به نحو احسنت انجام شد.

 

وی از مهمترین مشکلات به نبود فضای خوابگاهی اشاره کرد و با بیان اینکه نباید ابتدای ترم دغدغه خوابگاه و کلاس دانشجویان را داشت، گفت: حل این مشکل عزم ملی می طلبد و باید استانداری که به فضا و اماکن اشراف کامل دارد مشکل فضای خوابگاهی را مرتفع کند.

 

 سرپرست پردیس خواهران دانشگاه امام سجاد (ع) هم با بیان اینکه اساتید هیأت علمی به عنوان افرادی متخصص و متعهد و فراتر از شرح وظایف در صحنه هستند، گفت: آموزش و پرورش با وجود مشکلات درون سازمانی مبنی بر کمبود فضای آموزشی و... همیشه در کنار ما بوده و یاریگر دانشگاه است.

 

مینو میری ابراز امیدواری کرد: خروجی دانشجویان تربیت شده این دانشگاه منشأ خیرات و برکات باشد.

 

 در پایان از زحمات فاطمه بیدختی تقدیر و مینو میری به عنوان سرپرست دانشگاه پردیس خواهران امام سجاد(ع) معارفه شد.

 

 

کد خبر 1214577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha