برگزاری نشست‌ های هم‌ اندیشی با حضور نویسندگان و فعالان حوزه کتاب برای آسیب شناسی جایزه کتاب سال فارس

خوش اقبال گفت: جایزه کتاب سال استان فارس در ۲ دوره گذشته فرار و فرودهایی داشته و برای برگزاری بهتر جایزه کتاب سال استان، نشست‌ های هم‌ اندیشی با حضور نویسندگان و فعالان حوزه کتاب با هدف ایجاد زمینه آسیب ‌شناسی دقیق جایزه کتاب سال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «غلامرضا خوش ‌اقبال»، امروز (شنبه 19 شهریور) در نشست هم ‌اندیشی سومین دوره جایزه کتاب سال استان فارس گفت: جایزه کتاب سال استان فارس در 2 دوره گذشته فرار و فرودهایی داشته و در سال نخست برگزاری این جایزه، دبیرخانه و داوری در شیراز انجام شد و پس از آسیب ‌شناسی آن، در دوره دوم دبیرخانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و داوری به تهران واگذار شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این نشست با هدف آسیب ‌شناسی دوره‌های پیش برای برگزاری بهتر جایزه کتاب سال استان فارس برگزار شده است و نشست‌ های هم‌ اندیشی با حضور نویسندگان و فعالان حوزه کتاب با هدف ایجاد زمینه آسیب ‌شناسی دقیق جایزه کتاب سال برگزار می شود.

«جمشید رضایی»، ادامه داد: شیوه دریافت آثار جایزه کتاب سال امسال دارای پنج گام ویژه است و برای دریافت بیشینه آثار چاپ شده در استان و ارتباط با صاحبان آثار مکتوب استان برای نتیجه بهتر آثار چاپ شده استان در پنج گام شناسایی و گردآوری خواهند شد.

رئیس دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال استان فارس افزود: این پنج گام شامل «ناشران، نویسندگان و شاعران شاخص، کتابفروشان، انجمن های ادبی، انجمن اهل قلم و فعالان کتاب و کتابخوانی، مراکز علمی آموزشی و ادراه ها و سازمان است.

وی اضافه کرد: از ظرفیت پایگاه اینترنتی «اهل قلم» برای شناسایی نویسندگان و پویش‌ گران حوزه کتاب برای شناسایی افراد برای حضور در جایزه کتاب سال استفاده می شود.

رضایی تاکید کرد: در دوره سوم جایزه کتاب سال فارس رده‌ های موضوعی کتاب توجه شده و 10 رده دیویی برای داوری آثار سومین جایزه کتاب سال استان فارس در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: مسابقه ‌ای برای طراحی تندیس ویژه جایزه کتاب سال استان فارس ترتیب داده شده است و به زودی فراخوان طراحی تندیس و نشانه جایزه کتاب سال استان فارس منتشر خواهد شد.

کد خبر 1214606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha