افزایش ۲۰ درصدی کمی و کیفی محصولات برنج در سال ۱۴۰۱

استقامتی از افزایش ۲۰ درصدی کمی و کیفی محصولات برنج در سال ۱۴۰۱ در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان، «حسین ذاکر استقامتی» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که امروز(شنبه، ۱۹ شهریور) برگزار شد، از نتیجه مطلوب سال زراعی ۱۴۰۱ با فراز و نشیب های فراوان خبر داد و گفت:  با توجه به گزارش هواشناسی در خصوص پیش بینی های  تنش آبی شدید، با همت مستمر کارگروه ها افزایش ۲۰ درصد کیفی و کمی محصولات برنج  را در این شهرستان شاهد بودیم.

 

فرماندار آستانه اشرفیه باتوجه به اعلام تنش آبی و برای جبران خسارت بیمه کشاورزی را اولویت خدمات رسانی به مردم بیان کرد و افزود: احیای آب بندان ها برای عدم مشکلات آب زراعی در سال ۱۴۰۲  ضروری است.

 

استقامتی در ادامه تاکید کرد: اعضای کارگروه با همکاری شورا و دهیارها برای پشت سر گذاشتن مشکلات کشاورزی سال ۱۴۰۱ اقدامات لازم را داشته باشند.

 

وی همچنین به ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی اشاره و اذعان کرد: اعضای کارگروه آسیب شناسی مشکلات زراعی سال ۱۴۰۱ و رفع آن برای سال ۱۴۰۲ را در اهم اقدامات خود داشته باشند.

 

استقامتی ضمن قدردانی از  اعضای کارگروه شورای حفاظت آب، مدار قرارگرفتن ۸۴ پمپاژ از ۸۵ پمپاژ را قبل از سال زراعی، نتیجه جلسات مستمر این کارگروه عنوان کرد.

 

گفتنی است، اعضای کارگروه نیز در این جلسه گزارش عملکردی خود را در خصوص حفاظت آب ارائه دادند.

کد خبر 1214633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha