جوانان باید به سمت مهارت‌آموزی هدایت شوند

حسینی نیا با تاکید بر اینکه جوانان باید به سمت مهارت‌آموزی هدایت شوند، گفت: باید برای تحصیل در دانشگاه‌ها، دوره مهارت تکمیلی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «غلامحسین حسینی‌نیا» عصر امروز (شنبه ١٩ شهریور) در دومین جلسه شورای مهارت گلستان گفت: انتخاب مسیر سعادت و خوشبختی جوانان از راه دانشگاه، یک انتخاب اشتباهی بوده و موجب ایجاد نیازهای کاذب اجتماعی شده است.

 

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود ٢ هزار و ۵٠٠ واحد دانشگاهی در کشور، افزود: ایران بعد از آمریکا در تعداد مهندسان فارغ‌ التحصیل دانشگاهی در رده دوم جهان قرار دارد.


وی با تاکید بر اینکه جوانان باید به سمت مهارت‌آموزی هدایت شوند، ادامه داد: باید برای تحصیل در دانشگاه‌ها، دوره مهارت تکمیلی تعریف شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از گرفتن مدرک دانشگاهی و مهارت بتوانند وارد بازار کار شوند.

 

حسینی‌نیا گفت: باید برای جوانان کشور مولفه‌های رفتاری همچون دانش، بینش و مهارت تعریف شود تا با داشتن این مولفه‌ها، رتبه های بالایی کسب کنند.


وی اظهارداشت: به فرموده مقام معظم رهبری، نهضت مهارت‌آموزی باید در گام دوم انقلاب شکل گیرد.

 

رئیس سازمان فنی و حرفه ای گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی در کشور فعالیت می کنند.


وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به این مراکز، گفت: به منظور حمایت از بخش خصوصی از محل تسهیلات تبصره ۱۸، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای گسترش چتر مهارتی و توسعه آموزشگاه‌های آزاد در مناطق محروم، حاشیه‌نشین و کمتر توسعه یافته با اولویت رشته‌های جدید در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1214643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha