بزرگداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام ملک مکان گفت: مراسم گرامیداشت شهدای واقعه هفدهم شهریور که به «عاشورای انقلاب اسلامی» معروف است در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، حجت الاسلام «حسین ملک مکان»، با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: مراسم گرامیداشت شهدای واقعه هفدهم شهریور سال 57 که به «عاشورای انقلاب اسلامی» معروف است در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: در 17 شهریور سال 57 مردمی از ظلم و ستم به ستوه آمده و در میدان «ژاله» آن زمان راهپیمایی کردند و به دستور مستقیم شاه ملعون به رگبار بسته شده و تعداد بسیاری از آنها به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: این کشتار نشانه خباثت، خیانت، ظلم، ستم و جنایت رژیمی بود که در مقابل اراده و خواست مردمش ایستاد و برای حفظ تاج و تخت خود ده ها نفر را به شهادت رساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: حق خون های ریخته شده شهدا برای حفظ اسلام و به دست آوردن انقلاب اسلامی را باید ادا کنیم و خاطر و یادشان را همواره زنده نگه داریم.

خاطر نشان می شود، این مراسم گرامیداشت با قرائت دعای پر فیض «کمیل» همراه بود.

کد خبر 1214656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha