دعاخوانی زندگیم را متحول کرده است

«امید روشنی صبح» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله مروج (ره) جزو سه نفر برتر دعاخوانی در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف، گفت: دعاخوانی زندگیم را متحول کرده است.

خبرگزاری شبستان – اردبیل: دعاخوانی یا مناجات خوانی یکی از رشته های معنوی در مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در سال های اخیر است که موجب گرایش خوب نوجوانان و جوانان به این رشته شده است.


«امید روشنی صبح» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله مروج (ره) جزو سه نفر برتر دعاخوانی در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف انتخاب شد.


این افتخار بزرگ ما را بر آن داشت تا خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل مصاحبه ای را با «امید روشنی صبح» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله مروج (ره) داشته باشد که در ذیل می خوانید:


- مناجات خوانی را از چه زمانی آغاز کرده اید و چطور شد که به این سبک از فعالیت های مذهبی گرایش پیدا کنید؟

روشنی صبح؛ بنده از دوران دبیرستان و سپس در دانشگاه و دوران خدمت و مسجد محله در برنامه های ادعیه خوانی حضور فعالی داشتم و تلاش می کردم تا با قرائت دعای مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوعی را اجرا کنم.

علاقه من موجب شد تا بیشتر در خصوص مفهوم و معانی ادعیه های مختلف پژوهش داشته باشم درک عمیقی از ادعیه خوانی را تجربه کنم.


- دعاخوانی را تا چه مرحله یاد گرفته اید؟

روشنی صبح؛ توفیق بزرگی است که نصیب من شده و در مسجد محله فعالیت بیشتری در خصوص ادعیه خوانی دارم و دعاهای توسل، کمیل، زیارت عاشورا و دعاهای صحیفه سجادیه را در روزهای خاص زمزمه می کنم و حتی امسال توفیق شد تا دعای ماه مبارک رمضان که از صدا و سیمای اردبیل پخش می شد را تلاوت کنم.


- چطور شد که در رشته مناجات خوانی در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف شرکت کردید؟

روشنی صبح؛ البته دعاخوانی را برای مسابقه فرا نگرفته ام اما دوستان پیشنهاد کردند که در این دوره برای اولین بار حضور پیدا کنم و توفیق شد که جزو سه نفر برتر نیز انتخاب شوم البته نتایج نهایی حاضران در مرحله کشوری اعلام نشده ولی امیدواریم این توفیق نصیبم شود.


- اگر حرفی برای نوآموزان این رشته دارید بفرمائید؟

روشنی صبح؛ از زمانی که دعاخوانی را آغاز کرده ایم زندگیم متحول شده است و تلاش کردم که با معانی و مفاهیم این فرازها و دعاها بیشتر آشنا شوم و حتی قرائت برخی از آنها موجب آرامش قلبی می شود.


- کلام آخر ...
روشنی صبح؛ به همه علاقه‌مندان حوزه فرهنگی توصیه می کنم تا خود را با مناجات خوانی انس دهند تا نور این دعاها در زندگی آنها تاثیرگذار شود و بتوانند با نور ایمان فعالیت های خود را به پیش ببرند.

 

کد خبر 1214686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha