ویژه برنامه های کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری همزمان با ایام اربعین حسینی اعلام شد

مظاهری از برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی توسط کانون های مساجد استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این برنامه ها با رویکرد تبیین، ترویج و معرفی ابعاد تاریخی، اجتماعی و سیاسی نهضت عاشورا برگزار می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این برنامه ها با رویکرد تبیین، ترویج و معرفی ابعاد تاریخی، اجتماعی و سیاسی نهضت عاشورا در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن آیین سوگواری اربعین حسینی برگزار می شود.

 

وی افزود: بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت عظیم معرفتی، معنوی و حماسی اربعین حسینی و بسترسازی لازم برای خودسازی و ایجاد تحول معنوی و تقویت پیوند جریان عاطفی و شورانگیز حسینی با شناخت و معرفت پایدار آن، افزایش آگاهی های مردمی در خصوص نهضت عاشورا و اربعین حسینی، از اهداف برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی در کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری است.

 

مظاهری گفت: برگزاری نشست های تبیینی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از آموزه های نهضت عاشورا، تهیه و تولید محتوای فاخر و مناسب از مقاتل مستند و معتبر، خطبه ها، سخنان و گفتارهای امام حسین (ع)، حضرت زینب (س)، اهل بیت (ع) و اصحاب آن حضرت در خصوص ابعاد مختلف نهضت عاشورا به ویژه ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت به جماعت و تبیین، نهادینه سازی و ترویج فرهنگ برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم از جمله ویژه برنامه های کانون های مساجد استان در اربعین حسینی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: تکریم پیرغلامان حسینی و برپاکنندگان خیمه های عزای حسینی در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم از دیگر برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان است.

 

وی ادامه داد: برگزاری آیین های شعرخوانی و برپایی محافل شعر و ادب و عصر شعر مکتب حسینی، برپایی موکب در مسیر راهپیمایی، برگزاری مسابقه «دل‌نوشته ای به شهدای دشت نینوا»، برگزاری مسابقه عکاسی «شور و شعور در اربعین حسینی» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، عرض ارادت بچه های مسجد به سید و سالار شهدای کربلا با قرائت زیارت اربعین در مساجد همراه با ترویج فرهنگ دعا و نیایش و اهدای ثواب اجرای طرح تلاوت نور در مساجد در اربعین حسینی به اروح مطهر شهدای دشت کربلا از دیگر ویژه برنامه های کانون های مساجد استان در اربعین حسینی است.

 

مظاهری افزود: به منظور اشاعه و گسترش فرهنگ ناب ایثار و شهادت، ترغیب و تشویق مربیان و هنرمندان فعال جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند سرود و بازخوانی سرود ها با محوریت اربعین، اجرای گروه سرود کانون «نسیم صبا» لردگان با عنوان «حرم الله» در مسیر راهپیمایی اربعین از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان در ایام اربعین حسینی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد ضمن معرفی کتاب هایی با مضامین اربعین حسینی گام بلندی در نشر ارزش های اسلام و انقلاب و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی برمی دارند.

 

مظاهری افزود: گروه نمایش کانون «انصارالمهدی (عج)»، گوجان در راهپیمایی اربعین حسینی از نجف تا کربلای معلی و سپس در کاظمین به اجرای نمایش های آیینی با موضوع اربعین و حضرت سیدالشهدا (ع) از ۱۷ تا ۲۶ شهریورماه جاری مصادف با اربعین حسینی می پردازد.

 

کد خبر 1214712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha