بهترین زاد و توشه برای آخرت و روز قیامت نیكی كردن به بندگان خداوند متعال است

خوبی و نیكوكاری دلایل زیادی دارد كه به همان دلایل انسان نباید بد باشد و ستم كند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، استاد «حاج عباس سلیمی» كارشناس و پژوهشگر علوم قرآنی  گفت: خوبی و نیكوكاری دلایل زیادی دارد كه به همان دلایل انسان نباید بد باشد و ستم كند. خداوند در آیه ۱۹۵ سوره مباركه بقره كه حامل دستوری الهی است، می فرماید: نیكوكار باشید و خیرتان به مردم برسد، چرا كه خداوند نیكوكاران را دوست دارد.

وی در ادامه ضمن بیان حكایتی از زمان پیامبر اسلام (ص) از قول ایشان اظهار كرد: كسی از حرارت و خشم آتش جهنم در امان است كه یا به بدهكار مهلت دهد و یا به دلیل تنگدستی او از طلب خویش صرفنظر نماید.

 

 استاد سلیمی در ادامه خاطرنشان كرد: پیامبر اسلام (ص) همچنین می فرماید: از وام گرفتن و قرض گرفتن از دیگران بپرهیزید چرا كه اندوه شب و خواری روز را در پی دارد. امام صادق (ع) نیز می فرماید: كمتر قرض بگیرید كه كم وام داشتن عمر را می افزاید. حضرت علی (ع) نیز می فرماید: بدهكاری زیاد راستگو را دروغگو و خوش قول را بدقول می نماید.

 

 این كارشناس و پژوهشگر علوم قرآنی ضمن تأكید بر احسان به مردم تصریح كرد: هم باید تلاش كنیم تا جایی كه می توانیم در حق بندگان خدا نیكوكاری نموده و اگر می توانیم از طلب خود بگذریم. همچنین باید تلاش كنیم تا با قناعت و تحمل سختی ها از كسی قرض نگیریم تا احساس كوچكی نكنیم. امام علی (ع) می فرماید: بهترین زاد و توشه برای آخرت و روز قیامت نیكی كردن به بندگان خداوند متعال است. گفتنی است؛ مجله صبحگاهی "تسنیم" رادیو قرآن با رویكرد اطلاع رسانی همراه با بخش هایی متنوع، شنبه تا پنجشنبه از این شبكه رادیویی به صورت زنده تقدیم شنوندگان می شود. پخش آیتم "صفحه نور" تلاوت روزانه یك صفحه از قرآن، بخش گزارشی و خبری برنامه به گزارشگری مریم مقدسی، پخش فرازهای ناب تلاوت فواصل برنامه از جمله بخش های این مجله صبحگاهی است.

 

این برنامه به تهیه كنندگی نورالدین سجادی و محمد حسن رحمانی با اجرای غلامرضا احمدی و هادی ربیعی و هماهنگی جلال زارعی از ساعت ۶:۴۰ الی ۸ صبح از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود. مخاطبان در سرتاسر دنیا میتوانند ازطریق وبسایت www.radioquran.ir از پخش زنده شبكه استفاده و درجریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قراربگیرند و دیدگاه و نظرات خود را ازطریق سامانه پیامكی و تلفن گویای شبكه با ما درمیان بگذارند. از طریق موج اف.ام ردیف۱۰۰مگاهرتزشنونده ما باشید.

 

 

کد خبر 1214769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha