تردد پنج میلیون و ۸۵۶ هزار زائر از ابتدای اجرای طرح اربعین در همدان

صادقی راد از افزایش ۴۹ درصدی تردد در جاده‌های همدان خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح اربعین(۱۰ تا ۱۶ شهریور) پنج میلیون و ۸۵۶ هزار تردد از جاده‌های استان انجام شده است.

 

 «صفر صادقی‌راد»  با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل ۳ میلیون و ۹۳۶ هزار تردد انجام شده است،  در گفت و گو  با خبرنگار شبستان در همدان گفت: میزان ترددها نسبت به سال قبل ۴۹ درصد افزایش دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان اظهار داشت: ورودی به استان همدان ۵۳۹ هزار و خروجی ۵۸۱ هزار تردد بوده است که این امر نشان از افزایش ۵۵ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تردد در جاده‌های همدان روان است، تأکید کرد: دستورالعمل توقف حرکت خوودروها به سمت مهران با پلیس‌راه و ستاد اربعین است و راهداری در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست.

 

صادقی‌راد یادآور شد: امروز طبق اعلام ستاد اربعین به علت شلوغی و ازدحام در مرزها، فروش بلیت اتوبوس نداریم.

 

بکارگیری ۱۲۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین از استان همدان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از بکارگیری ۱۲۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین از استان همدان به مرز مهران خبر داد و گفت: نرخ کرایه با توجه به نوع اتوبوس در سه سطح تعریف شده که برای اتوبوس های ۴۴ نفره ۱۴۹ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره قیمت ۱۸۴ هزار تومان و اتوبوس ۲۵ نفره ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

 

وی افزود: تعداد اتوبوس هایی که از طریق کارت هوشمندی که برای آنها صادر شده و در سامانه اداره کل راهداری ثبت شده ۲۰۰ دستگاه است اما از این تعداد بخشی از استان های همجوار هستند که از استان همدان کارت هوشمند دریافت کرده اند و جزو آمار استان همدان قرار گرفته اند.

 

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل استان همدان را اتوبوس های ۲۵ نفر تشکیل داده است، یادآور شد: زائرین از یک ماه قبل از اربعین و به ویژه در برخی از استان ها از چند روز قبل به سمت مرز های خروجی حرکت کرده اند.

 

 صادقی راد ابراز داشت: پیک بازگشت معمولا در مدت پنج تا شش روز بوده و بیشترین بازگشت از مرز مهران است به همین منظور همه ناوگان اتوبوس کشور بسیج می شوند هر چه سریع تر زائران را از مرز مهران به استان های خود جا به جا کنند اما پیش بینی اعزام مسافران درون استانی به مقصد استان های دیگر نیز مد نظر است.

 

کد خبر 1214822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha