اجرای نمایش مذهبی شهادت حضرت رقیه(س) در ساوه

محمودی فر از اجرای نمایش مذهبی با عنوان شهادت بانوی سه ساله دشت کربلا، حضرت رقیه(س) در ساوه خبر داد.

«حسین محمودی فر» ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین سید و سالار شهیدان به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در شهرستان ساوه اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تبیین فرهنگ دینی و قیام عاشورا امری ضروری است و زبان هنر بهترین زبان برای بیان مفاهیم مختلف است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از اجرای نمایش مذهبی شهادت حضرت رقیه(س) خبرداد و افزود: این نمایش مذهبی همزمان با ایام اربعین بعد از نماز مغرب و عشاء با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیأت امناء امامزاده سیداسحاق(ع) و اداره اوقاف و امور خیریه در محل امامزاده سیداسحاق(ع) با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: حضرت رقیه(س) همانند عمه بزرگوارش حضرت زینب(س) در قیام کربلا نقش اثرگذاری برای رساندن پیام کربلا به مردم داشتند.

 

محمودی فر با تاکید بر اینکه عمده ترین و تأثیرگذارترین رویکرد حضرت رقیه(س) را باید در وقایع پس از قیام عاشورا دید، اضافه کرد: این بانوی کوچک دشت کربلا به یاد پدر بزرگوارشان و مصیبت های ایشان چنان گریستند که انعکاس عجیب و بزرگی در شهر شام به وجود آوردند و اذهان عمومی را متوجه رویداد تلخ واقعه کربلا و ظلم یزید در حق خاندان پیامبراکرم (ص) کرد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساوه ادامه داد: این امر خود مکر و حیله و دسیسه ی حکومت اموی خصوصاً یزید را به خوبی نمایان کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: یزید با مشاهده چنین حرکتی دستور داد سرمبارک پدر را به حضرت رقیه(س) نشان دهند ایشان با مشاهده سرپدر بزرگوارش آنقدر فریاد و ناله زد تا در همان جا از دنیا رفت.

 

محمودی فر عوامل اجرایی این مراسم مذهبی را شامل کارگردان «امین مشکین مقدم»، مدیراجرایی «مهدی منصوری»، مداح «سید محمد حسنی»، صدا بردار «آرین مشکین مقدم»، نوازنده متن «میلاد قربانی» و بازیگران را 50 نفر از استان اصفهان، تهران و شهرستان ساوه دانست.

 

 

کد خبر 1214872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha