روزانه با ۴۷۰۰ پرس غذا از زائرین اربعین پذیرایی می شود

موکب حضرت زینب سلام الله علیها روزانه با چهار هزار پرس غذای گرم در دو نوبت ناهار و شام و ۷۰۰ وعده صبحانه از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، محمدرضا حسینی از برپایی موکب حضرت زینب در بخش بوستان شهرستان باشت خبر داد و گفت: این موکب از سال ۱۳۹۵ تاکنون هر ساله به مدت ۱۰ روز در آستانه اربعین حسینی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمات‌رسانی انجام می دهد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری التوحید مسجد ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بخش بوستان با اشاره به اینکه این موکب از جمله موکب های مردمی شهرستان بوده که با کمک های مردم و خیرین فعالیت می کند، افزود: کمک های جمع آوری شده توسط این موکب صرف هزینه پذیرایی، تغذیه، اسکان و... برای زوار اربعین حسینی می شود.

وی از استقبال و پذیرایی این موکب از بیش از ۴۰ هزار نفر در روز سخن به میان آورد و ادامه داد: موکب حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر بیش از هشت استان کشور و برخی از کشورهای خارجی بوده و به همین دلیل روزانه شاهد حضور انبوه جمعیت زوار هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: این موکب روزانه با چهار هزار پرس غذای گرم در دو نوبت ناهار و شام و ۷۰۰ وعده صبحانه از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می کند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری التوحید مسجد ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و بوستان ارائه کارهای فرهنگی از جمله تهیه و توزیع مجلات و کتاب رایگان با همکاری کتابخانه بخش بوستان، ارائه خدمات پزشکی و درمانی، خیاطی و و واکس کفش های زائرین، انتقال زائرین جامانده و ... را در انار انار کنار پذیرایی، طبخ و توزیع غذای گرم در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ منزل شخصی توسط مالکین در اختیار موکب قرار گرفته، گفت: اسکان موقت و همچنین اسکان شبانه زائرین اربعین نیز توسط این موکب انجام می شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1214934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha