فضای مجازی هم رنگ و بوی اربعین حسینی گرفت

همزمان با نزدیک شدن به چهلمین روز از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش فضای مجازی هم رنگ و بوی اربعین حسینی گرفت.

خبرگزاری شبستان از گیلان -مائده فلاحتکارضیابری-

تنها شش روز تا رابعین حسینی(ع) باقی مانده و زائران دسته دسته خود را به مرزهای کشور می‌رسانند تا در این همای شچند میلیونی حضور داشته باشند، در همین راستا برخی از زائران با راسال تصاویر در فضای مجازی اعم از توئیتر و اینستاگرام حال و هوای خود را به جا ماندگان از این راهپیمایی عظیم منتقل می کنند، جاماندگان از این راهپیمایی هم با حضور در شبکه های اجتماعی رنگ و بوی حسینی به این فضا داده اند.

 

نمی‌شود شور «حسین(ع)» در سینه‌ات باشد و این روزها بی‌قرار «کربلا» نباشی، نمی‌شود، در حسرت «یا لیتنا کنا معک» بسوزی و این روزها تمام فکر و ذهنت «اربعین» نباشد.

 

 

این روزها هر کسی به هر طریقی حال و هوای خود را با دیگران در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد، یکی کربلاست و دعاگوی همه، یکی در خانه مانده و التماس دعا دارد. زائران باتجربه‌تر هم تجربیات خودشان از این سفر را در قالب نکات کلیدی به زائرانی که امسال برای اولین بار پیاده روی را تجربه می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند، کاربران خوش ذوق‌تر هم این مطالب را در قالب پوستر یا اینفوگرافیک منتشر می‌کنند.

 

انتشار جملات کاربردی در عراق و راهپیمایی اربعین هم ازجمله مباحث منتشر شده در فضای مجازی است، بسیاری از کاربران جزوه‌های آموزش عربی را به اشتراک می‌گذارند.

 

 

پایه ثابت فضای مجازی هم به اشتراک گذاشتن نوحه‌های جدید و نوحه‌های خاطره‌ساز پیاده‌روی اربعین حسینی است، سفر رفته‌ها نوحه‌های با مضمون ممنونم آقا را می‌گذارند و جامانده‌ها مداحی «چشماتو ببند خیال کن الان کربلایی...».

 

اما بخش غم‌انگیز فضای مجازی به جامانده‌های اربعین اختصاص دارد؛ جامانده‌هایی که طعم حضور در مسیر نور را چشیده‌اند اما امسال بخت یارشان نبوده تا در این راه قدم بگذارند و با هشتگ #جامانده‌ایم وصف حالشان را به اشتراک می‌گذارند.

کد خبر 1214936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha