سوختن پمپ چاه آب، آب سه منطقه شیروان را قطع کرد

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه آب از سد بارزو به تصفیه خانه تحویل نمی شود در چند ماه گذشته از چاهی که در پشت بند انحرافی وجود داشت جهت آبرسانی به مجتمع ها استفاده می شد که با سوختن پمپ نیز این امکان از ما گرفته شد.

«رضا عطایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به اینکه مسکن کوی وحدت نسبت به مخزن شیروان دارای کد ارتفاعی بالاتری است امکان آبرسانی به این منطقه از مخزن شیروان نمی باشد و تاکنون از مخزن موجود در تصفیه خانه آب، آبرسانی انجام می شده است.

 

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه مشکل قطعی آب منطقه کوی وحدت عصر دیروز برطرف شد و امروز آب شهر خانلق و بلوار پیروزی که دچار فشار کم بود برطرف می شود، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات مربوطه پمپ تعویض و چند چاه با دبی 20 لیتر در ثانیه روشن شد که 500 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت برای این موضوع هزینه شد.

 

عطایی اضافه کرد: طی چند روز اخیر که سه منطقه شیروان با قطعی و افت فشار مواجه بود روزانه پنج سرویس تانکر آبرسانی با ظرفیت 10 هزار لیتر در نظرگرفته شد که فقط طبقات بالا مشکل تامین آب داشتند و زیاد از تانکر استفاده نشد.

 

وی تصریح کرد: اینک مصرف آب هر نفر در شیروان 230 لیتر در شبانه روز است که در کشورهای توسعه یافته 150 لیتر در ثانیه است و هدف گذاری ما این است به 170 لیتر در ثانیه برسد، با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی های چند سال اخیر شهروندان حتما صرفه جویی و مدیریت مصرف آب داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی مصرف آب، زیاد و خوب کار نشده است اضافه کرد: مصرف کننده اگر آب را درست مصرف کند و از مصارف غیرضروری خودداری کند نیاز به تامین و استحصال آب نخواهد بود و از محل صرفه جویی بخشی از آب تامین خواهد شد.

کد خبر 1214970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha