بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه اربعین هزینه شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در یک سال اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه اربعین هزینه شده است.

«مهدی جمالی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مستقر در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: تعداد اتوبوس ها اکنون به ۲ هزار و  ۵۰۰ اتوبوس افزایش یافته که مابقی در داخل مرز کار جابجایی زوار به پایانه برکت را انجام می دهند.

 

وی یادآور شد: تعداد اتوبوس ها از ۷۰۰ مورد به هزار اتوبوس در خاک عراق افزایش یافته که کار جابجایی زائران را انجام می دهند.

 

معاون وزیر کشور بیان کرد: از همه مرزهای منتهی به کشور عراق در این چند روز مرتب بازدید شده و اتوبوس های شهرداری‌های مختلف به ویژه بابل در مرزها مستقر هستند.

 

جمالی نژاد افزود: از شهرداری‌های استانهای معین در مرزهای مختلف استفاده شده و ۲۵ شهرداری بزرگ در مرزها فعالند.

 

وی یادآور شد: در کل کشور ۵ هزار نیرو در داخل مرزهای منتهی به عراق و خود کشور عراق به زائران خدمات ارایه می دهند.

 

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: بخشی از این نیروها حدود ۸۰۰ الی هزار نفر در کشور عراق مستقر هستند و حدود ۴ هزار نفر در مرزهای خودمان تقسیم شده اند.

 

جمالی نژاد به موج بازگشت زوار اشاره کرد و گفت: روز گذشته ۱۴۰ نیرو شهرداری تهران به مرز مهران اضافه شده اما با توجه به ازدحام جمعیت نیاز است که مجدد نیرو اضافه شود.

 

وی  خاطرنشان کرد: یک سامانه برای شناسایی پروژه های اربعین راه اندازی شده که تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه در استان های مختلف مرزی اجرا شده و پیشرفت فیزیکی آنها رصد شده است.

کد خبر 1215007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha