مطالعات اسلامی در دانشگاه ارسطو یونان تدریس می‌شود

مایوروس در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در یونان گفت: دانشکده الهیات دانشگاه ارسطو تنها دانشکده‌ای در یونان است که مطالعات اسلامی در این محل و به شکل یک رشته دانشگاهی تدریس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مایوروس، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه ارسطو با حضور در غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هشتاد و ششمین نمایشگاه بین‌المللی تسالونیک با مهدی نیک خواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان، دیدار و گفت و گو کرد.

مایوروس ضمن ابراز خشنودی از حضور رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی تسالونیک گفت: ما این شانس را داشتیم که تفاهم نامه همکاری را با شما به امضاء برسانیم.

وی افزود: دانشکده الهیات دانشگاه ارسطو تنها دانشکده‌ای در یونان است که مطالعات اسلامی در آن و به شکل یک رشته دانشگاهی تدریس می‌شود.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه ارسطو به بیان برخی چالش‌های مربوط به تدریس این رشته دانشگاهی پرداخت و افزود: از حمایت رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری دوره های اختیاری آموزش زبان فارسی در این دانشکده سپاسگزاریم و برای توسعه همکاری ها آماده هر گونه همکاری هستیم.

نیک خواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از حضور پروفسور مایوروس در غرفه رایزنی فرهنگی و تشریح همکاری های صورت گرفته، گفت: لازم است از همکاری خوب خانم زیاکا با رایزنی فرهنگی تشکر کنم. ما با همکاری ایشان از آموزش زبان فارسی در این دانشگاه حمایت می‌کنیم. همچنین در سال تحصیلی جاری، یانیس میلونلیس از دانشجویان رشته مطالعات اسلامی دانشکده الهیات از بورس تحصیلی جمهوری اسلامی ایران برای رشته ایرانشناسی بهره می برد و کلاس‌های وی از ابتدای مهر ماه آغاز می شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم با حمایت حضرتعالی بتوانیم فعالیت‌های پژوهشی مشترک و مورد علاقه طرفین را تعریف و همکاری‌ها در زمینه تبادل اساتید و اعطای فرصت مطالعاتی توسعه یابد.

کد خبر 1215093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha