مدیر کانونی که منزل شخصی خود را به روی زائرین کربلا گشود

به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین موکب حضرت زینب(س) از زائران حسینی در منزل شخصی مدیر کانون فرهنگی و هنری «حکمت » پذیرایی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدرضا جنتی» در این زمینه، گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین موکب حضرت زینب(س) از زائران حسینی در منزل شخصی مدیر کانون فرهنگی و هنری «حکمت » پذیرایی می کنند

مدیر کانون فرهنگی و هنری«حکمت»، مسجد شهید کرمی پور روستای ده کند شهرستان باشت اظهار داشت: همان طور که برنامه های اربعین با محوریت مردم و به درستی انجام می شود به دلیل قرار گرفتن روستای ده کند از توابع شهرستان باشت در مسیر پیاده روی اربعین، این موکب از سال ۱۳۹۸ تاکنون به صورت شخصی در منزل مسکونی اینجانب در حال خدمت رسانی به زوار کربلا است.

وی ادامه داد: روستای ده کند در مسیر اصلی جاده گچساران –شیراز در شهرستان باشت واقع شده که تا جاده اصلی پنج دقیقه طول می کشد که هر ساله شاهد عبور زائران به سمت کربلا هستیم.

جنتی با اشاره به اینکه روزانه به ۵۰ الی ۱۵۰ نفر با میان وعده صبحانه، نا هار و شام استقبال و پذیرایی می شود، تصریح کرد:موکب به مدت ۱۵ روز میزبان زائران سیدالشهداء(ع) می باشد و تمام توان خود را با هزینه شخصی و با مشارکت و همکاری اعضای فعال کانون فرهنگی و هنری «حکمت» برای ارائه خدمات به زائران به کار می برند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «حکمت» مردمی بودن را از ویژگی های ایام اربعین دانست و ادامه داد: در آئین اربعین یک هدف مقدس نهفته شده که همه از جان و مال خود می گذرند و مدیریت این حرکت بزرگ را خود مردم به دست می گیرند.

وی گفت: در تلاش هستیم تا هر ساله بیشتر از سال قبل فرهنگ برپایی مواکب ویژه زوار سیدالشهداء به ویژه در منازل شخصی و رسم میهمان نوازی از زوار کربلا را پررنگ تر کنیم که این فرهنگ زیبا به نسل جدید نیز منتقل شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1215142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha