هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در نیمه نخست آذرماه سال جاری و با هدف تداوم و تثبیت جایگاه هنر نمایش و ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان خبر داد.

«تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز دوشنبه (21 شهریور) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اعلام کرد: هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی به منظور معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می شود.

 

وی تداوم و تثبیت جایگاه هنر نمایش، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و در راستای پشتیبانی از تولید و اجرای عمومی سالانه را از اهداف برگزاری این جشنواره معرفی کرد و با اشاره به موضوعات جشنواره گفت: موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) با محوریت رشد و توسعه اشتغال استان از اولویت  های موضوعی جشنواره است.

 

صادقی، کاهش آسیب های اجتماعی، امید و نشاط اجتماعی، ارتقا نهاد خانواده، همگرایی ملی، ارزش های انسانی – اسلامی، فرهنگ نماز و عفاف و حجاب، موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان را از دیگر اولویت های موضوعی جشنواره برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم، فرهنگ ایرانی اسلامی اقوام منطقه و سنت ها در جهت توسعه تئاتر در استان خراسان شمالی و معرفی منطقه به عنوان باب الرضا در جامعه هنری و زمینه های ظهور و بروز انقلاب اسلامی و ترویج دست آورد های دفاع مقدس را از دیگر اولویت‌های موضوعی جشنواره مورد تاکید دبیر خانه نام برد.
 

 

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان حضور در جشنواره لازم است فرم تکمیل شده در جشنواره به همراه فایل نمایش نامه را به صورت word  و اجازه کتبی نویسنده را تا ۱۰ مهر ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره به نشانی خیابان تربیت طبقه فوقانی مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد ارسال کنند.

 


صادقی، زمان بازبینی آثار را ۱۰ آبان ماه و زمان برگزاری جشنواره را نیز نیمه اول آذرماه سال جاری اعلام کرد.

کد خبر 1215147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha