عسکری گفت: امسال میزبانی اجلاسیه نماز به آموزش و پرورش فارس سپرده شده است و مانور سراسری دانش آموزان و فرهنگیان در مصلاهای نماز جمعه را در آغاز ماه مهر در استان فارس برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «محمدخلیل عسکری»، امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: پس از ۲ سال آموزش غیر حضوری با برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استان ها، امسال از ۳۱ شهریور شاهد بازگشایی مدارس به صورت حضوری و جشن شکوفه ها خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تسلیت اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر افزود: ۲ مهر، زنگ آغاز سال تحصیلی در تمامی مدارس استان به صدا درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش پس از تلاش های فراوان از سال ۹۰ سند تحول بنیادین خود را دریافت کرده و سیاست گذاری ها حول محور این سند انجام می شود و اجرایی کردن این سند در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.

عسکری تاکید کرد: این سند دارای رویکرد همه جانبه ای است و به سمت تربیت ۶ ساحته در این سند می رویم و در کنار ساحت علمی به ساحت های اقتصادی، اجتماعی، فناورانه و ... توجه می کنیم.

وی ادامه داد: استان فارس به عنوان استان پیشرو در سند تحول بنیادین اقدامات مطلوبی به انجام رسانده است و بیش از ۶۱ هزار نیروی فرهنگی و ۵۹ اداره آموزش و پرورش و ۹ هزار و ۴۳۶ مدرسه و ۴۳ هزار کلاس درس در استان داریم.

عسکری اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۹۴۱ هزار و ۲۰۴ دانش آموز در استان وارد کلاس های درس خواهند شد و در استان دارای مدارس شاهد، شبانه روزی ها و ... هستیم و در فارس ۲ هزار و ۱۲۸ واحد غیردولتی وجود دارد و ۸۲ مدرسه هیئت امنایی در استان داشتیم که امسال ۲۰ مدرسه به آن افزوده می شود.

وی گفت: در شیراز ۲۶۰ هزار دانش آموز داریم و از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تعداد چهار هزار و ۶۲۵ نفر در آموزش و پرورش فارس استخدام شدند و در ماده ۲۸ که آزمون استخدامی برگزار می کند و پس از مصاحبه و آزمون، یک هزار و ۲۱۹ نفر از طریق این ماده جذب شده اند و از مهرماه در کلاس های درس حاضر خواهند شد.

عسکری افزود: یک هزار و ۱۱۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان فارس پذیرش خواهند شد و تمامی تلاش ما برای تکریم معلم و رسیدگی به متقاضیان نقل و انقالات است و فرآیند نقل و انتقال پنج هزار و ۴۷۶ نفر در استان از طریق سامانه انجام شده است.

وی با اشاره به اعتبارات ابلاغی آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: از مهر سال قبل، ۸۳۱ میلیارد تومان اعتبارات ملی بود که یکصد میلیارد تومان تجهیزات خریداری و به مدارس ارسال شد و ۷۳۱ میلیارد تومان هم به کلاس های درس اختصاص یافت.

عسکری ادامه داد: ۵۸ میلیارد تومان از مهر گذشته توسط خیران استان تامین شد که منجر به ساخت ۱۸۰ کلاس درس در استان شد.

وی با اشاره به دریافت شهریه در زمان ثبت نام مدارس گفت: هزینه ثبت نام در مدارس بجز هزینه بیمه و کتاب ممنوع است و نظارت میدانی بر فرآیند ثبت نام مدارس استان انجام می دهیم و یکصد میلیارد تومان سرانه فصل پنج به فارس اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای مدارس شبانه روزی مدارس استان و ۳۰ میلیارد تومان هم برای فضاهای ورزشی استان اختصاص یافت و ۸۹ فضا به فضاهای ورزشی فارس اضافه کرده ایم و در سال تحصیلی جدید ۲ فضای جدید در طرح شهید سلیمانی در این خصوص افتتاح خواهد شد.

عسکری اعلام کرد: امسال ۱۴ پایگاه سلامت در آموزش و پرورش فارس راه اندازی شده است و مناسب سازی، متناسب سازی برنامه ها، راه اندازی ۳۵ باب درس تربیت بدنی و در کشور هشت دهکده ورزشی به ادارات آموزش پرورش اختصاص یافت که کلنگ یک دهکده در فارس به زمین زده شد و در طرح اقدام ملی مسکن تعداد ۱۷ هزار و ۴۷۵ فرهنگی در فارس ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: با همکاری بنیاد مسکن فارس در برخی شهرستان ها مانند لار، جهرم و ... کار ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به توسعه خدمات رفاهی برای فرهنگیان فارس گفت: کلنگ زنی بخش دوم زائرسرای فرهنگیان در مشهد مقدس را خواهیم داشت.

وی افزود: اجرای طرح «شهید ابراهیم هادی» در استان موجب شد تا ۲۰ هزار همکار فرهنگی در مسابقات ورزشی شرکت کردند و بانوان در والیبال مقام ارزشمندی در کشور به دست آوردند.

وی اعلام کرد: در ایام اربعین ۲ موکب به نام «سلمان فارسی» در کربلا توسط آموزش و پرورش فارس با هدف ترویج شعائر اسلامی راه اندازی شده است.

عسکری ادامه داد: در سند تحول بنیادین، رسانه یکی از ارکان تربیت است و رسانه را یک معلم می دانم و نقد رسانه برای معلم و آموزش و پرورش، گره گشاست.

وی اضافه کرد: دانش آموز باید هنرمند، قاری و در تمام ابعاد تربیت شود و با ۲۰ دستگاه تفاهم نامه در خصوص موارد تربیتی داریم که شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز هم از این دستگاه ها هستند و با بیت الحزان برای تحقق ۱۰ هزار حافظ قرآن در سومین حرم اهل بیت (ع) در قالب طرح رحله تفاهم نامه منعقد کرده ایم و امسال طرح حفظ قرآن با برنامه ریزی بیت الاحزان پیش خواهد رفت و امسال میزبانی اجلاسیه نماز به آموزش و پرورش فارس سپرده شده است و مانور سراسری دانش آموزان و فرهنگیان در مصلای نماز جمعه را در آغاز ماه مهر در استان فارس برگزار خواهیم کرد.

عسکری با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در این سند لحاظ شده است و قرارگاه فرهنگی ما در شورای فرهنگ عمومی استان شکل گرفته است و برای استان فارس، مدل این سند تدوین شده که فارس تنها استانی است که این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: آموزش و پرورش فارس کتاب «والدیار» تهیه کرده و در اختیار خانواده های دانش آموزان قرار می دهد و بیش از ۴۰ هزار دانش آموز در طرح «ثبیت و تعمیق یادگیری» شرکت کردند که از ابتدای مرداد با هدف توجه به بازماندگان از تحصیل اجرا شد.

عسکری اضافه کرد: ۲۳ هزار بازمانده از تحصیل به صورت نقطه زنی و با استفاده از کد ملی آنها شناسایی شده اند و یکصد نفر از معلمان در بحران کرونا جان باختند و بسیاری معلمان ما برای تهیه گوشی موبایل برای برخورداری از آموزش آنلاین به دانش آموزان خود کمک کردند.

وی اعلام کرد: 13 هزار کلاس درس در فارس هوشمند است و امسال فارس در رتبه های برتر کنکور قرار نداشت اما در رتبه های زیر یک هزار، ۵۳۰ رتبه داشتیم و در تمامی شهرستان های استان نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

کد خبر 1215207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha