ایجاد پایانه صادراتی در بندر آستارا

علائی‌مقدم با تاکید بر اینکه وضعیت مرکز قرنطینه نباتی آستارا راضی کننده نیست، گفت: مرکز پایانه صادراتی منظم و استاندارد در بندر آستارا ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «شاهپور علائی‌مقدم» امروز (دوشنبه، ۲۱ شهریور) در حاشیه بازدید از مرکز قرنطینه نباتات مرز زمینی آستارا،اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان حفظ نباتات کشور کمک به حفظ نباتات از دست عوامل زیان‌رسان است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس حفظ سازمان حفظ نباتات کشور به وضعیت فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزات الکترونیکی در مرکز قرنطینه نباتی آستارا اشاره کرد و افزود: وضعیتی که در مرکز قرنطینه نباتی آستارا وجود دارد، راضی کننده نیست.

 

وی با بیان‌اینکه سفر امروز به آستارا و بازدید از مرکز قرنطینه نباتی در مرز این شهرستان با تاکید و دستور وزیر صورت گرفت، تصریح‌کرد: به وضعیت مرکز قرنطینه نباتی آستارا باید رسیدگی شده و مشکلات و نواقصات برطرف شود.

 

علائی‌مقدم با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه و جدی به حوزه صادرات و ترانزیت به کشورهای همسایه و منطقه دارد، گقت: یکی از پیگیری‌های دولت فعال‌سازی کریدور شمال – جنوب است.

 

 رئیس حفظ سازمان حفظ نباتات کشور فعال شدن کریدور شمال – جنوب تحول اساسی در منطقه به دنبال دارد،اظهارکرد: با بهره‌برداری از این کریدور تحول عمده‌ای را در بخش اقتصادی شاهد خواهیم بود.

 

علائی‌مقدم با بیان‌اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی به کشورهای حاشیه خزر به دیپلماسی بیشتری نیاز داریم،خاطرنشان‌کرد: با صحبت‌ها و نشست‌هایی که با مسئولین عالی کشور داشته‌ایم، مرکز پایانه صادراتی منظم و استاندارد در بندر آستارا ایجاد می‌شود.

کد خبر 1215299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha