مقامات دولت عراق امکان ورود اتباع غیرایرانی را فراهم کنند

سردار سلامی از مقامات کشور عراق خواست تا امکان ورود اتباع غیرایرانی را به خاک آن کشور فراهم کنند و گفت: به دلیل حضور بسیار زیاد عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از اقصی نقاط ایران و اتباع خارجی در مرز شلمچه ازدحام جمعیت اتباع ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سردار حسین سلامی» ظهر امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) با حضور در مرز شلمچه و بازدید از روند تردد و خدمت رسانی به زائران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرز‌های خوزستان و دیگر مرز‌ها با وجود ازدحام جمعیت زائران مشکل خاصی وجود ندارد و امنیت مرز‌ها برقرار است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تجمع اتباع خارجی در مرز شلمچه، به علت ممنوعیت عبور زائران غیرایرانی به کشور عراق نیز اشاره کرد و افزود: از مقامات این کشور درخواست داریم امکان ورود اتباع غیر ایرانی را فراهم کنند چرا که در مرز شلمچه ازدحام اتباع ایجاد شده است.

 

وی از زائران تبعه افغانی خواست به دلیل ممانعت ورود از جانب دولت عراق، به سمت مرز‌ها نیایند و اضافه کرد: امکان عبور از مرزها برای اتباع افغانی از سوی دولت عراق وجود ندارد.

 

سردار سلامی با بیان اینکه همه مقامات استان خوزستان از استاندار تا دستگاه امنیتی تمام تلاششان را به کار بستند تا زائران در شرایط مناسب رفت و آمد کنند و مشکلات موجود نیز حل شود تصریح کرد: از دولت و ملت عراق برای میزبانی از زائران ایرانی قدردانی می کنم.

 

کد خبر 1215310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha