فرمانده مرزبانی فراجا و استاندار خوزستان با فرمانده عملیات بصره عراق دیدار کردند

به منظور تسهیل در روند تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه فرمانده مرزبانی فراجا و استاندار خوزستان ضمن دیدار با فرمانده عملیات استان بصره عراق در نقطه صفر مرزی در نشستی مشترک مسائل مربوط به ورود زائران از این مرز به خاک عراق مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «صادق خلیلیان» امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) در نشست مشترک با فرمانده عملیات استان بصره عراق که با حضور فرمانده مرزبانی فراجا برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تردد آسان و بدون دغدغه زائران از گذرگاه مرزی شلمچه برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: تردد بدون مشکل زائران اربعین مورد تاکید همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

استاندار خوزستان خواستار در نظر گرفته شدن تدابیر خاص برای تردد اتباع خارجی از مرز شلمچه شد و افزود: امید است تدابیری خاصی برای عبور آسان و روان زائران اتباع خارجی از سوی دولت عراق در نظر گرفته شود تا آنها که اکثرا به صورت خانوادگی قصد سفر به کربلا را دارند در مرزهای دو کشور معطل نشوند.

 

«سردار احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا نیز در این نشست با تقدیر از همکاری‌های طرف عراقی در پذیرش زائران اربعین حسینی عنوان کرد: نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران کنترل دقیقی نسبت به مجوزهای قانونی اتباع خارجی انجام می‌دهند تا برای این زائران در هنگام خروج از ایران و ورود به خاک کشور عراق مشکلی رخ ندهد.

 

در ادامه نیز «علی عبدالحسین الماجدی» از برقراری و تامین امنیت در مسیرهای زائران اربعین حسینی و مواکب حسینی به سمت کربلا توسط نیروهای امنیتی عراق خبر داد و ابراز کرد: مشکلی برای تردد زائران در استان بصره وجود ندارد و تاکنون در تامین امنیت زائران موفق عمل کرده ایم.

 

فرمانده عملیات استان بصره عراق یاد آور شد: تامین امنیت زائران بعد از عبور از گیت‌های مرزی ایران با نیروهای نظامی و امنیتی عراق است و خوشبختانه تاکنون مورد امنیتی رخ نداده است.

 

کد خبر 1215311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha