خروج بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای کشور

سردار شرفی از خروج بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی از تمامی مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ورود به خاک عراق خبر داد و گفت: تاکنون نیز ۸۳۰ هزار زائر از سفر عتبات عالیات به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سردار محمد شرفی» ظهر امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه، تردد و نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای آغاز حرکت زائران ابا عبدالله الحسین (ع) برای حضور در کنگره بزرگ اربعین حسینی تا ساعت ۶ صبح امروز، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر حسینی از مرز‌های کشورمان خارج و وارد خاک عراق شدند.

 

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه همچنین تا به امروز، ۸۳۰ هزار زائر نیز به کشور بازگشته‌اند افزود: تردد از مرزها بدون داشتن مجوز لازم غیرممکن است

 

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته اتباع خارجی بدون سند و مدرک معتبر به پایانه مرزی شلمچه می‌آیند و باعث ازدحام جمعیت و اخلال در نظم این پایانه می‌شوند.

 

سردار شرفی با بیان اینکه اتباع افغانستانی مقیم ایران بدون دفترچه اقامت و برگ گذر ویژه اربعین به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند ادامه داد: امروز صبح تردد زائران از مرز شلمچه روان گزارش شد، اما دیشب پذیرش زائران از مرز کشور عراق با کندی پنج ساعته مواجه بود.

 

وی یاد آور شد: امیدواریم مسئولان اربعین، وسیله حمل و نقل زائران را پس از ورود به کشورمان به گونه‌ای فراهم کنند تا آنها با سلامت و امنیت به مقصدشان برسند.

 

کد خبر 1215312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha