دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) برگزار می شود

دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) در بخش رسانه های خبری شامل خبر، مصاحبه، گزارش و تیتر اعلام فراخوان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام جواد رحیمی دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) در نشست خبری در خانه مطبوعات استان قم با اشاره به اینکه پایان ماه صفر مصادف با 5 مهرماه آخرین فرصت برای ارسال به دبیرخانه است بیان کرد: دبیرخانه مرکزی این سوگواره در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مستقر است؛ به طور کلی این سوگواره در 6 بخش اصلی مرتبط با تولیدهای فضای مجازی آماده دریافت اثر است.


دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) عنوان کرد: در بخش رسانه اولویت های موضوعی شامل مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی و هیئات خانگی و تربیت حسینی و هنر تبیین و غیرت دینی است.

 

وی بیان کرد: در این بخش هیات داوران نیز متشکل از رضا حسین زاده مجری و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون و مدرس گویندگی و محسن مهدیان مدیر عامل موسسه همشهری و مولف کتاب خبر خوب و سید علی میررضوی سردبیر و مدیر کل سایق استان های خبرگزاری تسنیم و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات است.


حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: این سوگواره در زمینه متون ادبی، تولیدهای گرافیکی، رسانه‌های تصویری، صوت و رادیو، کنشگری نیز اعلام فراخوان کرده است.


وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این سوگواره نیز در اوایل اسفندماه سال جاری و مصادف با سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) و با حضور وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود.


دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) گفت: دبیرخانه مرکزی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) با خادمی معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به‌دنبال همکاری هر چه بیشتر نهادهای فعال در تولید محتوا و کنشگری عاشورایی است.


وی افزود: از اهداف مهم این سوگواره ادغام ظرفیت‌ها و جلوگیری از اتلاف بیت‌المال، شبكه‌سازی و شناخت ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و به‌‌كارگیری شبكه‌های ماهواره‌ای همسو با نظام اسلامی، هم‌افزایی در كنار استفاده از تجربیات یکدیگر و پرهیز از كار تكراری و موازی‌كاری و ایجاد وحدت در برند سوگواره‌ها ست.


وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته این سوگواره، ۱۱ هزار و ۴۵۸ اثر از ایران و 7 کشور دیگر ارسال شد که 4 هزار و ۱۲ اثر مربوط به بخش پویش مردمی بوده است، ضمن اینکه ۵۰۰ کارگاه در حاشیه سوگواره برگزار شد.

 

محمدرضا قربان‌زاده دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) در این نشست بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش با حداکثر پنج اثر در سوگواره شرکت کنند و در بخش‌های مختلف، حداکثر در دو بخش می‌توانند حائز کسب رتبه و دریافت جایزه شوند.

 


دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) عنوان کرد: کلیه رسانه‌های دارای مجوز فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات اعم از نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های الکترونیک می‌توانند در این بخش شرکت کنند. 

 


وی تصریح کرد: به اثر برگزیده در هر قالب، تندیس، لوح تقدیر و هدیه سه میلیون تومانی و یک اثر شایسته تقدیر در هر قالب، لوح تقدیر و هدیه یک میلیون تومانی اعطا می‌شود.

 


قربان‌زاده اظهار داشت: از جمله اهداف ابن سوگواره مذهبی شناساندن و معرفی پیام عاشورا است و هر چند در خصوص واقعه کربلا آثار رسانه ای زیادی تولید شده اما هنوز هم رسانه‌ها به همه ابعاد اين واقعه عظيم نپرداخته است.

 


وی گفت: در دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) از همه خبرنگاران، فعالان رسانه و پیشکسوتان عرصۀ اطلاع‌رسانی دعوت می کند تا با ورود به ابعاد کمتر پرداخته شده این نهضت، یاری گر پیام رسان کربلا حضرت زینب کبری(س) در صدور پيام عاشورا به جهانيان باشند.

 


فخرالدین یوسف‌پور، مدیر خانه مطبوعات استان قم نیز در این نشست اظهار کرد: شناسایی ظرفیت‌های مطبوعات در عرصه معرفی نهضت حسینی و تلاش در راستای معرفی هرچه بهتر آنان، تقدیر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و فعالان برتر در حوزه معرفی نهضت عاشورا و شبکه‌سازی پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای عاشورایی و کمک به تأسیس و توسعه‌ مطبوعات عاشورایی در فضای رسانه‌ای کشور از اهداف برگزاری این سوگواره است.

 


وی تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره می‌توان به برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های عاشورایی قابل حضور در ساحت رسانه، کمک به ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای عاشورایی، تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه‌ای عاشورایی اشاره کرد.

 


وی در پایان اظهار کرد: برای این بخش کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی شده که به‌زودی از طریق سایت soogvareh.com اطلاع‌رسانی خواهد شد، علاقه مندان نیز می توانند از این نشانی اقدام به ارسال آثار نمایند.

کد خبر 1215334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha