تدارک اقامتگاه‌ های «جنت» و «زیباشهر» در شیراز برای زائران خارجی و ایرانی اربعین حسینی

اقامتگاه‌ های «زیباشهر» و «جنت» برای زائران خارجی و ایرانی اربعین حسینی تدارک داده می شود و موکب «شهدای ظفرآباد» در ورودی پل فسا نیز به زائران خدمات رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، عضو هیئت ‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با جمعی از مدیران شهرداری از اقامتگاه‌ های «زیباشهر» و «جنت»  و شهید «خرمشکوه» با هدف بررسی روند خدمات ‌رسانی به زائران اربعین بازدید کردند.

«افسانه خواست ‌خدایی»، در این بازدید گفت: فارس و شهر شیراز در مسیر عبور زائران اربعین حسینی از استان‌ های شرقی و چند کشور مجاور قرار دارد و به این زوار خدمات رسانی می کند.

عضو هیئت ‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ضمن هماهنگی های انجام شده با معاونت سیاسی فرمانداری شیراز و گروه‌ های جهادی مردمی، 2 کمپ دائمی توسط شهرداری در شهر شیراز برای زائران اربعین تجهیز و تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس اقامتگاه «زیباشهر» برای زوار خارجی و اقامتگاه «جنت» را برای زوار ایرانی تدارک دیده شده و استراحتگاه موقت و موکب «شهدای ظفرآباد» در ورودی پل فسا واقع در اقامتگاه «خرمشکوه» هم با کمک گروه‌ های جهادی مردمی و شهرداری به زائران ایرانی و خارجی خدمات رسانی می کنند.

«حسام‌ الدین اسدزاده»، هم در این بازدید میدانی گفت: در کمپ «باغ جنت» شیراز، حدود 150 کانکس در اختیار زائران قرار داده شده و امکانات رفاهی و آسایشی در آنها فراهم شده است.

شهردار منطقه چهار شیراز ادامه داد: بستر گردشگری مذهبی و زیارت حرمین مطهر امامزادگان (ع) در شیراز توسط اتوبوس ‌های گردشگری و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برای نقل و انتقال زائران اربعین در شیراز مهیا شده است.

«قاسم اکبری» گفت: شهرداری منطقه هفت شیراز همراه با هیئت «شهدای ظفرآباد» و گروه جهادی «رزمندگان فاطمیون» و با همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از یک هفته قبل به برپایی موکب در اقامتگاه «شهید خرم ‌شکوه» اقدام کرده است.

شهردار منطقه هفت شیراز افزود: موکب «شهدای ظفرآباد» با همراهی هیئات مذهبی در ورودی شرقی شیراز، از زائران ایرانی و خارجی که از شیراز عازم کربلا هستند، پذیرایی می ‌کنند و این افتخار را داریم که میزبان بسیاری از زوار خارجی عازم کربلا در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.

«محمدجواد شمسایی»، هم گفت: با ستاد بزرگداشت اربعین، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و با پیگیری ‌های لازم با معاونت خدمات شهری شهرداری کمپ اسکان موقت «جنت» و «زیباشهر» در کوتاه ‌ترین زمان تجهیز و آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی شد.

رئیس اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز اعلام کرد: اولین گروه از این زائران از پاکستان در کمپ «زیباشهر» مستقر شدند و شهرداری شیراز در این ایام میزبان زائران است و زائران ایرانی و خارجی می ‌توانند به صورت رایگان از این کمپ ها برای استراحت استفاده کرده و سپس به ادامه مسیر خود به کربلا بپردازند.

کد خبر 1215352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha