بیش از ۶۰ هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه صورت گرفت

ربیحاوی از بیش از ۶۰ هزار مراقبت سندرومیک توسط کارشناسان بهداشت از ابتدای آغاز فعالیت مرکز بهداشتی درمانی شهید سلیمانی در مرز شلمچه خبر داد.

«جعفر ربیحاوی» ظهر امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با بیان اینکه در حوزه بهداشت هفت خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه ارائه می‌شود اظهار کرد: سلامت روان، سلامت خانواده، پیشگیری، بهداشت محیط، تغذیه، دهان و دندان و آموزش بهداشت این خدمات را شامل می‌شوند.

 

دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به انجام مراقبت‌های سندرومیک در مرز شلمچه افزود: ۲۰ تیم ۲ نفره به صورت شبانه‌روزی این مراقبت‌ها را در مرز شلمچه انجام می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: از ۱۰ شهریور تاکنون بیش از ۶۰ هزار مراقبت سندرومیک برای سنجش و پالایش سلامت عموم زائران در این نقطه مرزی صورت گرفته و بعد از این پالایش موارد مشخص‌ شده به مرکز شهید سلیمانی اعزام می‌شوند.

 

ربیحاوی به حضور کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه اشاره کرد و ادامه داد: اقداماتی همچون کنترل سلامت آب، استراحتگاه‌ها، مواکب و ... برعهده این تیم ها است و تا امروز سه هزار و ۵۰۰ پایش مواکب توسط این کارشناسان اجرایی شده است.

 

وی از یک هزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی آب در این نقطه صفر مرزی خبر داد و بیان کرد: در صورت نیاز، گندزدایی و تخلیه آب نیز انجام شده و در مجموعه تا این لحظه ۶۰۰ هزار لیتر گندزدایی آب صورت گرفته است.

 

دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان سنجش مواد غذایی در شلمچه تا امروز را ۳۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: در این بازه زمانی نزدیک به ۱۶ هزار آموزش چهره به چهره به متولیان مواکب و عموم زائران ارائه و بیش از ۱۰ هزار رسانه آموزشی نیز در نرز شلمچه توزیع شده است.

 

وی از خدمات‌رسانی به ۳۰ مادر باردار در این منطقه خبر داد و عنوتن کرد: ۶ مادر باردار نیز به صلاحدید ماماهای مستقر در مرز برای پیگیری سلامت‌شان به بیمارستان اعزام شدند.

 

ربیحاوی با بیان اینکه تعداد ارائه خدمت گروه سلامت روان به زائران حسینی در مرز شلمچه ۶۰۰ مورد است ابراز کرد: این خدمات به منظور کنترل استرس، ترس و خستگی زائران عزیز به آنها ارائه می‌‎شود.

 

وی یاد آور شد: همچنین علاوه بر این خدمات نیز در مرز شلمچه خدمات دندانپزشکی به صورت پرتابل به زائران حسینی ارائه می شود.

 

کد خبر 1215424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha