برگزاری محفل قرآنی همراه با بزرگداشت قاری قرآن کاشانی

محفل قرآنی همراه با بزرگداشت مرحوم «محمد قاسمی» قاری و فعال قرآنی در شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، محفل قرآنی ویژه بزرگداشت قاری ممتاز مرحوم «محمد قاسمی» به همت دارالقرآن پایگاه مسلم بن عقیل و مؤسسه مسجدالقرآن با حضور جمعی از اساتید ، پیشکسوتان، قاریان و حافظان کاشان برگزار شد.

 

در این مراسم معنوی، استاد حسین نقادی از اساتید مرحوم قاسمی در کاشان و استاد جیریانی از قاریان ممتاز استان مرکزی و تعدادی از قاریان ممتاز شهرستان کاشان به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

 

در ادامه این مراسم هم دکتر علی اکبر توحیدیان استاد و پیشکسوت قرآنی شهرستان کاشان به مرور خاطراتی از شخصیت مرحوم قاسمی و فعالیت های قرآنی کاشان در دهه ۶۰ پرداخت.

 

 

این استاد قرآن در بخشی از سخنان خود پیشنهاد کرد برای قاریان و حافظان کاشان بانک اطلاعات جامعی تدوین شود تا گسستی بین نسل های قدیم وجدید قرآنی رخ ندهد و قاریان نوجوان و جوان بدانند که فعالان قرانی در دهه ۶۰چه کسانی بودند و چه ویژگی هایی داشتند.

 

توحیدیان افزود: این اطلاعات جامع می تواند شامل فایل صوتی و فیلم تلاوت قاریان و حافظان باشد تا غربت ومهجوریت باعث فراموشی پیشکسوتان قرآنی نشود و جوان امروز ما از سابقه یک قاری یاحافظ دو دهه قبل اظهار بی اطلاعی نکند.

 

وی در پایان وظیفه دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در تهیه وجمع اوری اسناد واطلاعات و تجمیع بانک اطلاعات قاریان وحافظان ممتاز شهرستان را سنگین دانست واظهار امیدواری کرد تا درآینده این مهم با کمک موسسات وپیشکسوتان قرانی تحقق یابد.

 

مرثیه خوانی توسط مهدی مختاری مداح اهلبیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

 

 

کد خبر 1215474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha